Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Shop.cz s novou tváří

A to doslova i obrazně. Shop.cz, český pionýr elektronické komerce, neztratil svého pionýrského ducha a mění strategii, působiště, image i projektového manažera. To jsme se dozvědeli na tiskové konferenci pořádané 13.11. v pražském hotelu Mariott.

Záměrem tiskovky bylo seznámit odbornou novinářskou obec s výše zmiňovanými změnami. Shop.cz chce začít s na českém trhu zatím ojedinělým konceptem nákupního centra (shopping mall), který se osvědčil v zahraničí. Shop se přitom soustředí na klíčové kompetence (logistiku, platební nástroje, softwarové a hardwarové zabezpečení) a přenechá starost o konkrétní produkty a zákazníky svým partnerům. Do budoucna se počítá s cca. 15 odděleními, každý partner bude mít na starosti jedno z nich. Jistí jsou zatím 4 partneři, shop sází na osvědčená kompetentní jména: GSM Partner, FAST, VelvaTrade, Techno Publishing.

Garantem úspěchu se má stát Kamil Vacek, zakladatel firmy GSM Partner. Dle slov Petra Polácha z Cash Reform, jednoho z investorů do projektu shop.cz, pan Vacek byl zvolen kvůli své prokázané schopnosti úspěšně dotáhnout od začátku až do konce podnikatelský záměr. U českých projektů neobvyklé je i zainteresování projektového manažera na úspěchu pomocí majetkového podílu v shop.cz v případě úspěchu.

Posloužit ke splnění záměru má nová, plně automatizovaná aplikace, speciálně vyvinutá pro shop.cz, a fúze s Powershop.cz, zajímavým českým projektem založeným na skupinovém nakupování (podobně jako letsbuyit.com jsou produkty zlevňovány podle počtu nakupujících). Novou důležitou funkcí je mimo jiné možnost personalizace stránky pro každého zákazníka. Podle slov Kamila Vacka ”kvalitou srovnatelná s Amazonem”.

V čem vidí pan Vacek rozdíl oproti starému shopu? Za prvé v plně automatizovaném a daleko efektivnějším provozu méně náchylném k chybám. Za druhé v značných úsporách provozních nákladů. Za třetí v široké paletě platebních nástrojů (konkrétně EB, Juicepay, Paegas GSM Banking, CCS, OK karta), které bude mít k dispozici každý partner (což by jej v případě samostatného podnikaní přišlo na cca. 15 000 CZK měsíčně). A za poslední, možná však nejzajímavější - nový shop.cz dodává ZDARMA! Má to jen jeden háček, zatím jsou schopni pokrýt pouze produkty nad 500 CZK, což znamená, že v jejich sortimentu zatím nenajdete CD nebo knížky – čili nejprodávanější produkty. Pan Vacek ovšem slíbil, že tato hranice bude postupem času klesat. Po Praze jsou garantovány dodávky do 24 hodin, po ČR pak do 48 hodin. Zajištěny budou pomocí známých kurýrních služeb. A to je v porovnání s dnešními obvykle 6-7 dny opravdu obrovský krok vpřed. Shop chce být blíž ke svým zákazníkům a jelikož 50% z nich je v Praze, stěhuje se sem i shop.cz.

Zdá se, že v brzké době se bude v České Republice měnit podoba internetového nakupování. Podobně jako u kamenných obchodů proběhla koncentrace maloobchodního prodeje a stále více lidí nakupuje ve velkých nákupních centrech, tak i na internetu můžeme očekávat koncentraci do velkých “shopping mall”. Mnohé projekty velkých hráčů na internetovém trhu tomu určitě nasvědčují a myslím, že shop.cz je jedním z těch potenciálně úspěšných.
Autor: Ľubica Domanová
Datum: 17. listopadu 2000



 Profil autora  

Ľubica Domanová

Zakladatelka české pobočky Ashburn International
Business Development Director Ashburn International
Poradce pro oblast internetového podnikání


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz