Nejvyhledávanější slova na portálu Seznam.cz
Konec starého a začátek nového roku je pro většinu lidí důvodem k bilancování. A netýká se to samozřejmě jenom lidí. Snahu ukázat úspěchy a pojmenovat nezdary mají i další subjekty. Internetové portály nevyjímaje. Není proto divu, že po Centrum.cz publikoval žebříček nejhledanějších slov v roce 2004 také Seznam. Zajímavé přitom je, jak radikálně se od sebe oba žebříčky liší...
Portál Seznam.cz si - alespoň prozatím - přes veškerou snahu svých konkurentů uchovává velmi slušný náskok v počtu unikátních návštěvníků. Je proto jistě velmi zajímavé zjistit, jaká že slova nejčastěji vyhledávali jeho uživatelé v roce 2004 (a to včetně počtu jejich vyhledávání). Stejně zajímavé ale jistě bude porovnat zveřejněný žebříček Top20 Seznam.cz a Top10 Centrum.cz, který jsme na serveru e-komerce.cz publikovali před dvěma dny. Získáme tak totiž možnost srovnat preference běžných uživatelů Internetu, kteří nejčastěji využívají Seznam.cz a těch, kteří preferují Centrum.cz.
Top20 Seznam.cz
|
A teď můžeme žebříček nejhledanějších výrazů na Seznam.cz porovnat s desítkou nejhledanějších slov na druhém nejnavštěvovanějším portálu českého Internetu, Centrum.cz.
Nejhledanější slova na portálu Centrum.cz
|
Jak je vidět, preference uživatelů dvou nejnavštěvovanějších českých portálů se poměrně zásadně odlišují. Zatímco vítězné slovo na Seznam.cz - superstar - se v Top10 Centrum.cz umístilo až na desátém místě, nejhledanější slovo na Centrum.cz - práce - skončilo na Seznam.cz až jedenácté. Asi nejblíže čelu se v obou žebříčcích umístila slova hry (2. místo Centrum.cz, 6. místo Seznam.cz) a sex (5. na Centrum.cz, 7. na Seznam.cz). Dále se oba žebříčky shodnou na slovech seznamka, jízdní řády a SMS. I když je třeba přiznat, že Centrum.cz zveřejnilo pouze deset nejhledanějších slov a je proto možné předpokládat, že v Top20 by shod bylo více.
V každém případě je jistě velmi zajímavé, že na druhém místě v žebříčku Seznam.cz se umístilo slovo blesk, které ve většině případů pravděpodobně bylo vyhledáváno za účelem nalezení www stránek stejnojmenného bulvárního deníku nebo osmnáctá pozice výrazu idos, což je systém pro vyhledávání v jízdních řádech. Zajímavé to není ani tak z hlediska počtu hledání. Spíše tyto výsledky cosi naznačují o znalostech a zkušenostech uživatelů Seznam.cz, kteří místo toho, aby zkusili do adresního řádku prohlížeče napsat www.blesk.cz či www.idos.cz, raději se spoléhají na "svůj" Seznam.
Na tom samozřejmě není nic špatného. Nepříjemná je toto zjištění především pro provozovatele dalších portálů, kterým je opět jasně dáno najevo, že existuje ještě velký počet českých uživatelů Internetu, pro které je Seznam.cz synonymem slova Internet a stále se nedaří s tím něco udělat.
Autor: David Kozák
Datum: 6. ledna 2005
David Kozák
Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006