Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

eMerite: Data zadarmo, analýzy za peníze

Společnost eMerite ze skupiny FG Forrest začala bezplatně nabízet sběr dat o chování návštěvníků webových stránek. Peníze chce nadále vydělávat na analýzách těchto dat.

Pouhé výsledky měření "návštěvnosti" jsou bez hlubších znalostí z nich vyplývajících souvislostí k ničemu. Ví to správci webů a ví to samozřejmě i představitelé společnosti eMerite, která provozuje stejnojmenný monitorovací systém. Především však nabízí analýzy chování návštěvníků webových stránek. A právě tyto konzultační služby se rozhodla firma dále podporovat - nově totiž sběr dat o chování zákazníků nabízí zcela zdarma.

Analýza chování návštěvníků webu přináší provozovatelům internetových stránek srozumitelnou interpretaci dat naměřených při on-line monitoringu návštěvnosti. Kromě tabulek a grafů, které lze poměrně snadno na základě získaných čísel sestavit, obsahují analýzy především souhrnné komentáře, závěry a z nich plynoucí doporučení, jak web na základě získaných informací zefektivnit.

Na základě analýzy dat týkajících se návštěvnosti je například možné optimalizovat strukturu navigace, zajistit intuitivní a komfortní ovládání webu, zjistit, jaká pravidla je třeba respektovat při tvorbě textů, jak web správně propagovat v internetových katalozích, vyhledávačích (s využitím optimalizace – Search Engine Optimalization), na jiných webech a v off-line médiích, jak obsah webu uvést do souladu s Pravidly pro tvorbu přístupného webu vydanými Ministerstvem informatiky ČR a s dalšími metodikami a standardy.

Ředitel společnosti eMerite Martin Petrášek rozhodnutí společnosti okomentoval: "Nelze si nechat platit za pouhý monitoring návštěvnosti, který na provozovatele webu jen nahrne změť čísel. Až teprve vyhodnocení dat, nalezení skrytých souvislostí mezi nimi a vyvození patřičných závěrů poskytne každému klientovi eMerite to, co pro něj má význam."

"Hodnota poradenských analýz eMerite spočívá mj. v možnosti srovnání konkurenčních webů: zkušení e-marketingoví specialisté eMerite znají obvyklé hodnoty ukazatelů návštěvnosti různě zaměřených webů, a tak mohou upozorňovat na jejich slabá místa a po zjištění příčin nedostatků doporučovat, jaká osvědčená řešení realizovat pro modernizaci každého webu," píše se v tiskové zprávě firmy.

Analýzy společnosti eMerite lze získat jednorázově - například za účelem rekonstrukce webu či pro zhodnocení efektivity reklamní kampaně - a nebo pravidelně (v určitých intervalech, např. čtvrtletně či pololetně). Pravidelné analýzy umožňují průběžně upravovat strukturu webu podle potřeb a požadavků návštěvníků a zajistit tak jeho efektivitu.
Autor: David Kozák
Datum: 6. dubna 2006



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz