Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Banner je mrtev, ať žije...

Banner je mrtev! Ať žije interstitial! Takhle by mohl znít jeden z posledních výkřiků internetové reklamy. Nevěříte? Na přední serverech českého Internetu vítal návštěvníky několik dní nový formát internetové reklamy. Pro ty, kteří nevědí nebo nebyli zmíněnou novinkou dotčeni upřesňuji , že se jedná o celostránkový poutač, který se natahuje před hlavní stránkou, okamžitě po vstupu návštěvníka. Samotné zobrazení pak trvá cca 7 sekund. Poté je návštěvník vpuštěn přímo na konkrétní server.

Podstatou reklamy je upozornit a vyvolat zájem!

Tak zní alfa a omega reklamy. I té internetové. U interstitial formátu se to bezesporu povedlo. Již samotné uvedení vyvolalo bouřlivé reakce. Otázky typu, nejedná-li se o hacking nebo nejapný vtip, dopadaly na odpovědné hlavy provozovatelů dotyčných serverů. Vysvětlení bylo však jednoduché.
Zadavatel reklamy, v tomto případě jedna z předních automobilek usoudila, že klasická bannerová reklama nestačí. Proto sáhl po něčem novém.

Styl a forma

Styl, který byl pro kampaň zvolen, není ničím novým. V podobném stylu to pojal již legendární “Red box” . To co bylo nové, byl zmíněný formát.
Co se týče obsah, zprvu nebylo jasné, vyjma koumavým jedincům, o co se vlastně jedná. Na příslušných webových stránkách bylo jen nic neříkající flashové intro. Kdo chtěl vědět víc a takových asi byla většina musel sledovat, jak se kampaň vyvine.

Otázkou zůstává, jestli zvolená forma byla úspěšná. Možná více než si dokážeme připustit. Reklamu nešlo přehlédnout. Za další, vůbec se nemuselo na nic klikat, stačilo se jen dívat

Má smysl ještě banner smysl?

Logicky se nabízí otázka po účinnosti “starého dobrého” banneru. Zmíněný interstitial odstranil jeden z hlavních problému banneru - nutnost kliknutí a s ním spojenou účinnost. Většinou banery přecházíme možná už ani nevnímáme, což se právě o novém formátu reklamy dost dobře říci nedá. Bannery jsou však věcí vyzkoušenou a poměrně stálou. Pravda občas přišla mírná mutace a inovace, jako tomu bylo v podobě “super banneru”, podporovaného mj. reklamní sítí Mr.Linx . Ale pořád je to banner. Co bude dál ?

Reklamní hvězdičky

Interstitial není však jedinou novinkou na reklamním nebi českého Internetu. Nedávno se objevila na mobil serveru reklama na změněné logo jednoho z mobilních operátorů, ve formě nového loga umístěného na pozadí webové stránky. Nevýhodu však byla určitá “rušivost” při čtení textů. Odměnou pak opět nepřehlédnutelnost.

Poslední novinkou je poněkud krkolomně vyslovitelný “Out-of-the box”. Tímto poskakujícím “čtverečkem”, opět na vstupních stránkách serverů, zmíněná kampaň vyvrcholila. Samotný “čtvereček” vypadá jako bratříček známého banneru, až na to poskakování. Ale o to jde. Opět něco otravného, co nelze přehlédnout a ignorovat, jako v případě bannerů.

Úspěch zaručen

Prostor pro inovace na poli internetové reklamy existuje. Osobně se domnívám, úspěch zaručen takovým formátům, které budou stále agresivnější. Boj o pozornost návštěvníka neustává. Kdo upoutá pozornost, ten vyhrává. Možnosti tady jsou.
Autor: Karel Baláš
Datum: 13. června 2001



 Profil autora  

Karel Baláš

Student Fakulty humanitních studií na Západočeské univerzitě v Plzni, obor Teorie komunikace
Praxe: Multimédia team Škoda-auto, Expandia Banka


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Seznam komentářů  
Vypsat
Od
Téma
Datum

kubla
Má smysl?
14.06.2001 11:24