Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

GE Capital Bank má více než 300 tis. klientů přímého bankovnictví

Zájem o přímé bankovnictví mezi klienty GE Capital Bank neustále roste. Počátkem června překročil počet klientů využívajících některý z nástrojů přímého bankovnictví GE Capital Bank hranici 300 tisíc. GE Capital Bank jim nabízí Mobil Banku, Internet Banku, Telefon Banku a produkt BankKlient (homebanking).

Rozvoj přímého bankovnictví patří k prioritám GE Capital Bank. Banka chce klientům nabídnout alternativu k vyřizování jejich finančních záležitostí na obchodních místech, která je pro ně časově i finančně výhodnější a záleží pouze na nich, zda si některou zvolí. Jejím cílen tedy není „vytlačit klienty od přepážek“. O tom, že klienti chápou výhody, které jim přímé bankovnictví přináší, svědčí dynamický nárůst počtu jeho uživatelů.

Počet klientů využívající některý z nástrojů přímého bankovnictví GE Capital Bank přesáhl koncem května 300 tisíc. Největší zájem mají klienti o Mobil Banku - tuto službu využívá více než 162 tisíc klientů GE Capital Bank. Díky takto výraznému zájmu svých klientů o služby GSM bankovnictví patří GE Capital Bank k leadrům trhu. Více než polovina všech klientů českých bank využívající GSM bankovnictví je klientem GE Capital Bank. To potvrzuje správnost strategie GE Capital Bank, která na trh GSM bankovnictví nevstupovala s cílem nabídnout klientům pouze možnost obsluhovat účet prostřednictvím mobilního telefonu, ale s cílem naučit je GSM bankovnictví využívat. Velký zájem je mezi klienty GE Capital Bank i o Telefon Banku - tuto službu si zřídilo více než 96 tisíc klientů.

V současnosti nejrychleji roste počet klientů nejnovější služby - Internet Banky. Od jejího uvedení na trh v listopadu loňského roku si ji zřídilo již více než 42 tisíc klientů. Zájem o internetové bankovnictví GE Capital Bank se ještě zvýšil po představení služby GEnius letos v březnu. Ta klientům nabízí možnost velmi snadného ovládání účtu prostřednictvím přímého bankovnictví. Banka tak umožnila využívat výhod internetového bankovnictví i těm klientům, kteří nejsou příliš zběhlí ve využívání internetu. Během tří měsíců si tuto službu zřídilo 22 tisíc klientů.

Především pro podnikatele a firmy je určen homebanking GE Capital Bank – produkt BankKlient. Využívá ho přes pět tisíc firemních klientů. Pro tyto klienty je charakteristický vysoký podíl elektronických transakcí na všech transakcích, které prostřednictvím GE Capital Bank provádí.

„Výrazný nárůst počtu uživatelů přímého bankovnictví – jak z řad retailových tak i komerčních klientů - se projevuje i ve způsobu provádění plateb. V současné době již je více než 60 % příkazů k úhradě zadávaných z domova nebo kanceláře, tedy právě s využitím prostředků jako Internet Banka nebo Mobil Banka. Většina klientů totiž začíná vnímat zadávání transakcí na pobočkách jako nemoderní způsob ovládání účtu, který nešetří čas ani peníze,“ uvádí David Lorenc, vedoucí oddělení přímého bankovnictví GE Capital Bank. „Porovnáme-li všechny operace na účtu, tedy včetně používání platebních karet či výběrů hotovosti na pokladnách, podíl elektronicky prováděných transakcí dnes již přesahuje 80 %,” dodal.

GE Capital Bank se hodlá na přímé bankovnictví soustředit i nadále. Důraz přitom nebude kladen pouze na zvýšení počtu klientů využívajících tyto kanály, ale i na rozšíření nabídky stávajícím uživatelům. „Nejúspěšnější novinkou je dobíjení přes mobilní telefon. Více než polovina z majitelů Mobil Banky dobíjí svůj kredit přímo ze svého bankovního účtu. Stačí pár stisknutí kláves na mobilu a vše je hotovo. Jen během dubna dobili tito klienti svůj telefon více než stotisíckrát na více než třicet milionů korun,“ podotkl David Lorenc.

Telefon Banka

Tato služba nabízená od roku 2000 umožňuje klientům GE Capital Bank zadávat bankovní operace, pracovat s účtem a zajišťuje jim přístup k informacím o bankovních produktech. Všechny tyto služby jsou k dispozici prostřednictvím telefonu s tónovou volbou sedm dní v týdnu po 24 hodin. Ke konci května 2002 měla Telefon Banka 96 275 klientů.

Mobil Banka

Díky službě Mobil Banka, uvedené v roce 2000, mohou klienti GE Capital Bank 24 hodin po sedm dní v týdnu prostřednictvím mobilního telefonu provádět běžné bankovní operace (zadávat platební příkazy). Získají tak zároveň informace o svém účtu (např. zůstatek na účtu) a základní bankovní informace (kurzy a úrokové sazby). Mobil Banku GE Capital Bank lze využívat v síti mobilních operátorů Eurotel a RadioMobil. Tuto službu si ke konci května zřídilo 161 886 klientů, jedná se tedy o nejoblíbenější službu přímého bankovnictví.

Internet Banka

Internet Banka byla na trhu uvedena v listopadu 2001. Umožňuje prostřednictvím adresu www.internetbanka.cz kontrolu zůstatků na účtech vedených GE Capital Bank, zjištění přehledu transakcí, zadávání platebních příkazů i uskutečnění tzv. rychlých plateb: snadné zopakování jednorázového platebního příkazu. Výhodou tohoto produktu je snadné ovládání: přesto, že se jedná o sofistikovanou bankovní službu, je Internet Banka z hlediska ovládání velmi jednoduchá.

GEnius

GEnius umožňuje provádět běžné operace platebního styku, čerpání účtu do minusu, zasílání výpisu poštou jednou měsíčně, obsluhu účtu pomocí telefonu a prostřednictvím Internet Banky GEnius platby na internetu a vlastní e-mail na personalizované homepage www.genius.cz. O úspěchu této služby svědčí i vysoký zájem klientů – od března 2002, kdy byla uvedena, si ji zřídilo 21 724 klientů. Dalších 20 740 klientů využívá klasickou Internet Banku, u které je bezpečnost postavena na digitálních certifikátech

BankKlient

BankKlient je produkt homebankingu, určený zejména pro klienty s vyšším počtem platebních příkazů. Tedy především pro firmy. Poté, co si klient nainstaluje program BankKlient do svého počítače, může komunikovat s bankou a obsluhovat svůj účet téměř výhradně prostřednictvím svého počítače. Prostřednictvím BankKlient mohou klienti nyní provádět: úhrady ze svého účtu v rámci GE Capital Bank či do jiných bank v ČR, inkasa v rámci banky či do jiných bank v ČR, zahraniční hladké platby včetně zasílání avíz, zjišťování aktuálního zůstatku na účtu během dne, zjišťování blokací na účtech a ten den zaúčtované pohyby, zadávat, měnit a rušit povolení k inkasu, přikládání peněžních prostředků na revolvingové termínované vklady. V rámci jedné aktivace může produkt BankKlient využívat standardně společně až pět klientů s celkovým počtem až 50 účtů.
Autor: Tisková zpráva
Datum: 19. června 2002





 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz