Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Reklama prostřednictvím blogů,podcastu a RSS v USA loni vzrostla o téměř 200 %

Nové online reklamní kanály bodují. Vyplývá to z informací agentury eMarketer, která cituje výsledky studie Blog, Podcast and RSS Advertising Outlook.

Výdaje na internetovou reklamu v loňském roce opět utěšeně rostly. Například v USA, jež této oblasti stále dominují, v loňském roce výdaji vzrostly o více než 30 procent. V Česku výdaje vzrostly ještě více - téměř o 33 procent - a poprvé v historii překonaly hranici 1 miliardy korun (zdroj: SVIT). I když podíl Internetu na celkových inzertních výdajích je zatím stále poměrně malý (což je dáno ale také poměrně nízkými cenami za reklamu), je Internet stále významnějším komunikačním kanálem. A navíc - na Internetu neustále vznikají nové možnosti, ve kterých je možné inzeráty uplatnit. Mezi tyto novinky patří také blogy, podcasting a RSS.

Podle informací vyplývajících ze studie Blog, Podcast and RSS Advertising Outlook společnosti PQ Media přitom právě tyto nové komunikační kanály zaznamenaly v loňském roce (v USA) radikální nárůst příjmů. Oproti roku 2004 (6,8 mil. USD) totiž celkové výdaje na reklamu v těchto "médiích" v loňském roce vzrostly o 198,4 procenta a dosáhly 20,8 milionu dolaru. Více než 140% nárůst navíc PQ Media predikuje i pro letošní rok, kdy by celkové výdaje měly vzrůst až na 49,8 milionu dolarů.


Vývoj celkových inzertních výdajů do nových online reklamních kanálů (v milionech dolarů)


Prozatím dominují blogy

Zajímavé jsou také informace o výdajích do jednotlivých nových kanálů. Jednoznačně největší úspěch mezi americkými inzerenty v roce 2005 zaznamenaly blogy. Celkové reklamní investice do "internetových deníčků" totiž dosáhly podle společnosti PQ Media 16,60 milionu dolarů. Podcast a RSS jsou v porovnání s tímto číslem zatím v pozici Popelky. Výdaje na reklamu v rámci podcastu dosáhly 3,10 milionu dolarů a prostřednictvím RSS byly realizovány reklamy v celkové hodnotě 0,65 milionu dolarů.

Výdaje do jednotlivých kanálů v roce 2005 (v milionech dolarů)

Vzhledem k tomu, že reklamní využití podcastu a RSS kanálů je ale poměrně velkou novinkou a klienti si na ně teprve začínají zvykat, je nepoměr mezi výdaji na reklamu na blozích a ve zbývajících kanálech pochopitelný. Proto se dá očekávat, že podíl podcastu a RSS do budoucna vzroste. Totéž se přitom dá očekávat i celkově. Nové online reklamní kanály jsou totiž zajímavé především svým poměrně úzkým zaměřením, které umožňuje přesnější cílení sdělení. Dá se proto očekávat, že výdaje do reklamy realizované prostřednictvím blogů, podcastu a RSS poroste - možná na úkor jiných online reklamních kanálů, ale spíše na úkor "klasických" médií.

Autor: David Kozák
Datum: 28. dubna 2006



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Související články  
17.03.2006
07.07.2005
23.03.2004