Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

i.Reklama.2001: Ceny za nejlepší reklamu rozdány

25. dubna proběhlo v Národním technickém muzeu vyhlášení výsledků a předání ocenění soutěží Zlatý štoček 2001, i.Reklama.2001 a Magazín roku 2001. Nás zajímá obzvlášť soutěž i.Reklama.2001, což je soutěž o nejlepší internetovou reklamu umístěnou v uplynulém roce.

i.Reklama.2001, soutěž o nejlepší internetovou reklamu, která byla umístěna na českém internetu v roce 2001,1 je jednou z prvních akcí výboru sekce vydavatelů internetových titulů (SVIT) Unie vydavatelů.

Cílem soutěže je podle organizátorů podpořit rozvoj internetové reklamy, zvyšovat její kreativní úroveň a účinnost cestou vytváření vazeb mezi výrobkem a klientem i prostřednictvím nových forem působení, kterými internet jako interaktivní medium disponuje. Z těchto principů vychází statut soutěže a také rozdělení hodnocených inzerátů do dvou kategorií:

  • A. standardní internetová reklama, tj. především reklamní bannery formátů standardů určených organizací Internet Advertising Bureau
  • B. nestandardní internetové reklamní formy a speciální projekty, určenou pro internetové reklamy jiných než standardních formátů, i-Layer a jiné Rich Media formáty.

K účasti v soutěži byli zájemci vyzváni prostřednictvím odborných marketingových týdeníků a také přímým oslovením 50 provozovatelů serverů, reklamních a mediálních agentur působících v oblasti interaktivní reklamy a studií, která internetovou reklamu připravují.

Do soutěže bylo přihlášeno a podmínky statutu splnilo 16 reklam v kategorii "Standardní internetová reklama" a 11 reklam v kategorii "Nestandardní internetové reklamní formy a speciální projekty". Celkem tedy soutěžilo 27 reklam.

Do poroty zasedli Oldřich Bajer (Centrum.cz - předseda poroty), Alena Urubková (Peníze.cz), Miroslav Chochola (epravo), Andrea Blahutová (Český Telecom), Petr Murmak (CD-R server), Kateřina Jonášová (Mona), Petr Staníček (Ringier ČR), Petr Štěpánek (Economia OnLine), Tomáš Kapalín (Seznam.cz), Ivan Horniak (MAFRA) a Roman Němec (AČRA M. K.).

Kritéria

Pravidla soutěže neobsahují přesný popis, škála nebo kvantifikace ukazatelů, jak má být přihlášená reklama hodnocena. Hodnocení provádějí porotci individuálně a subjektivně. Jan Pochman, koordinátor mediálních služeb Unie vydavatelů, pro e-komerce.cz dodává: "V souladu se Statutem se klade důraz na především na předpokládanou účinnost dané reklamy, tj. jak silně a přesvědčivě osloví spotřebitele, kritérium kreativity, originality, grafického zpracování berou sice porotci také v úvahu, ale právě jen s ohledem na hlavní kritérium, tj. jak tyto prvky podporují hlavní smysl reklamy. Přihlíží se také k tomu, jak jsou využity specifické možnosti internetu k posílení vlivu dané reklamy na spotřebitele, resp. cílovou skupinu. To je důležité zejména v kategorii B."


Přehled oceněných inzerátů v soutěži i.REKLAMA.2001:

A. Standardní internetová reklama

1. místo
inzerent: Import Volkswagen Group
přihlásil: Advertures
reklama: VW - 10 let na českém trhu. 10 výhod pro Vás.
agentura: Advertures
autoři: Joseph Ali Tehranian, Martin Ptáček

Image banner na podporu značky VW. Jednoduchý, říká však vše co má (níže je pouze náhled, originál je vytvořen technologií Flash).

VW - 10 let na českém trhu (náhled)


2. místo
inzerent: Radical Production
přihlásil: NEXEN.CZ
reklama: Durex. A prožij Cosmictrip
agentura: NEXEN.CZ a MOMENTUM ČR
autoři: Martin Bohuš, Tomáš Tyll, Josef Šíla, Jaroslav Krumholc, návrh Bohdana Žáková

Interaktivní flashová reklama na kondomy Durex umožňovala v oblasti banneru hrát jednoduchou hru - chytání bičíkovců do jednoho kusu inzerovaného zboží. I když nápad není úplně původní, tato reklama si získala značnou oblibu, odkaz na ni se dokonce přímo "virově" šířil i prostřednictvím emailu.

Durex (náhled)


Durex (náhled)


3. místo
inzerent: ING
přihlásil: Advertures
reklama: Soutěž s ING
agentura: Advertures
autoři: Dimitry Shalnoff, Ladislav Trpák, Martin Ptáček

Na třetím místě se umístila reklama pro ING agentury Advertures. Reklama sestávala ze dvou klasických bannerů a jedné reklamní plochy většího rozměru.

ING (náhled)


ING (náhled)


B. Nestandardní internetové reklamní formy a speciální projekty

1. místo
inzerent: Generali penzijní fond
přihlásil: Peníze, a. s.
reklama: Generali penzijní fond. Kolik uspoříte?
vytvořil: Peníze, a. s.
autoři: Alena Urubková, Jiří Smutný a kolektiv Peníze.cz

Reklamní projekt realizovaný v sekci Penzijní fondy serveru Penize.cz zaujal svým cílením, uživatelsky vstřícným zpracováním a přímou cestou od reklamy k získání zákazníka. Na každé straně sekce Penzijní fondy se uživatel setká s reklamním boxem, který obsahuje vedle loga Generali penzijního fondu také zjednodušenou kalkulačku penzijního připojištění. Pokud uživatel zadá věk a měsíční úložku a stiskne tlačítko Spočítej!, zobrazí se mu naspořená částka přímo nad kontaktním formulářem Generali penzijního fondu.

2. místo
inzerent: Komerční banka
přihlásil: Forrest Gump
reklama: Internetové bankovnictví. Moje banka
agentura: Forrest Gump
autoři: Michal Vrzáček, Leoš Bárta, Marouan Sabbagh

3. místo
inzerent: Tiscali
přihlásil: Advertures
reklama: Klikni a jeď F1
agentura: Advertures
autoři: Dimitry Shalnoff, Ladislav Trpák, Tomáš Tetour

Flash hra Klikni a jeď F1 umožňovala na reklamní ploše "projet ef jedničkou" závodní trať. Určitě jedna z pozoruhodnějších reklam loňského roku.

Absolutním vítězem soutěže i.Reklama.2001 by se mohla stát agentura Advertures, která se umístila celkem třikrát, v obou kategoriích. Organizátoři očekávají, že v příštích letech se renomé soutěže zvýší a rozšíří se počet přihlášených inzerátů, takže soutěž bude jistým průřezovým obrazem celkové úrovně české internetové reklamy.

Autor: Pavel Hrůza
Datum: 26. dubna 2002



 Profil autora  

Pavel Hrůza

Partner společnosti 24Snails.com Media Production.
Konzultant v oblasti webových služeb a marketingu.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz