B2B marketéři v USA zvyšují výdaje do sociálních sítí
Celkové výdaje na marketing a reklamu v segmentu B2B (business-to-business) letos v USA vzrostou o pouhých 0,8 %. Investice do on-line komunikačních prostředků se však v porovnání s loňskem zvýší výrazněji - o 9,2 % na 51,5 miliardy dolarů.
Výdaje na některé formy interaktivní reklamy a marketingu se letos podle průzkumu Annual Advertising and Marketing Study 2010 společnosti Outsell zvýší více, než průměr. Konkrétně jde o sociální sítě. Firmy za ně letos utratí o celých 43,3 % více, než v roce 2009. Naopak jediným komunikačním kanálem, u kterého analytici očekávají meziroční pokles výdajů (nutno připomenout, že jde stále o segment B2B), je mobilní marketing. Nejedná se přitom o malé snížení - o 38 % na 202 milionů dolarů.
Graf 1: Změna výdajů na vybrané formy interaktivního marketingu
Zdroj: Outsell, březen 2010.
Analytici společnosti Outsell také požádali oslovené marketéry, aby ohodnotili efektivitu vybraných sociálních sítí. "Vítězem" se dle hodnocení profesionálů stala síť Facebook, kterou za velmi efektivní či spíše efektivní označilo 51 % respondentů.
Graf 2: Efektivita vybraných sociálních sítí
Zdroj: Outsell, březen 2010.
Hodnocení zmiňované v grafu 2 ovšem poněkud zpochybňují výsledky průzkumu společnosti HubSpot, podle něhož přisuzují B2B firmy ze Severní Ameriky shodnou 45% efektivitu síti LinkedIn, ale Facebooku jen 33%.
Podle průzkumu Duke University's Fuqua School of Business a American Marketing Association investovali marketéři B2B produktů letos v únoru do sociálních médií v průměru 3,4 % svých rozpočtů a marketéři B2B služeb 6,5 %. Do února 2011 se podle analytiků podíly zvýší na 7,4 % u produktů, resp. 11 % u služeb.
Autor: David Kozák
Datum: 26. března 2010
David Kozák
Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006