Podle průzkumu společnosti Intel se 32,7% čechů domnívá, že nákupy přes internet šetří čas
43,6% respondentů by si přes Internet nezakoupilo žádné zboží. Úkolem zajímavého průzkumu, který pro Intel realizovala v ČR firma GfK Great Britain, bylo ukázat jak čeští spotřebitelé vnímají internet jako nástroj k nakupování. Výsledky ukazují, že prostřednictvím internetu by kupovalo zboží stále více lidí.
Většina respondentů však stále dává přednost tradičním obchodům.
Proč nakupujeme
25,2% českých spotřebitelů se domnívá, že nákupy realizované prostřednictvím Internetu šetří čas (32,7% mužů a 18,2% žen). Skutečnost, že mohou “nakupovat na poslední chvíli”, vnímá jako přínos 15,6% mužů. Široký výběr zahraničního zboží uvedlo mezi hlavními pozitivy 9,2% respondentů. Průzkum rovněž zjistil, že 43,6% účastníků by si přes Internet nezakoupilo žádné zboží; zatímco 28% respondentů Internet vůbec nezná.
Jaké zboží kupujeme
K nejoblíbenějším druhům zboží, které čeští zákazníci nakupují přes Internet, patří tradičně CD a knížky (17,3%), vstupenky do divadla (10,1%) a elektronika (8,5%). Elektroniku (například PC nebo hifi zařízení) by si koupilo 13,8% mužů a 3,6% žen. Na seznam produktů nakupovaných online se dostaly i potraviny a nápoje (5,4% respondentů), parfémy (5,9%), dovolené u příležitosti konce tisíciletí nebo víkendové pobyty (4,7%) a domácí spotřebiče (6,4%).
O průzkumu firmy Intel
V rámci průzkumu online nakupování zkontaktovala britská firma GfK Great Britain, kterou společnost Intel pověřila tímto úkolem, na konci roku 1999 celkem 1000 respondentů. Intel, největší světový producent čipů, je i významným výrobcem osobních počítačů, síťových a komunikačních produktů.
Autor: Pavel Hrůza
Datum: 8. února 2000
Pavel Hrůza
Partner společnosti 24Snails.com Media Production.
Konzultant v oblasti webových služeb a marketingu.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006