Komentáře ke článku "Podvody s platebními kartami v Asii na vzestupu"
Dobrý den,
rád bych se se čtenáři podělil o konkrétní zkušenost se zneužíváním platebních karet v Asii.
Naše společnost provozuje internetový obchod na adrese www.E-store.cz. Mezi jinými druhy zboží prodáváme i mobilní telefony. Před několika týdny jsme obdrželi objednávku z Indonésie na 3ks mobilních telefonů Siemens SL 45 (jedná se o jeden z dražších GSM telefonů na trhu) s tím, že zákazník si přeje platit platební kartou. Zaslal podepsaný Confirmation Of Order se všemi náležitostmi, které transakce typu Mail Order vyžaduje, tzn. číslo a druh karty, exprirace a číslo CVV (třímístný kontrolní kód) se žádostí, abychom po autorizaci částky zboží urychleně odeslali kurýrní službou FedEx na adresu určení. Autorizační kód od banky jsme skutečně obdrželi, nicméně vzhledem k tomu, že se jednalo o vyšší částku a rizikovou oblast, byli jsme bankou upozorněni, že je nutné u banky, která kartu vydala, provést ověření, že majitel karty s uvedenou transakcí souhlasí. Majitel karty (občan SRN) však samozřejmě o transakci nic nevěděl.
Poučení je zřejmé, nicméně ještě jedna skutečnost: může se stát, že po autorizaci platby banka, která kartu vydala, skutečně platbu poukáže na účet prodávajícího, má však podle mezinárodních úmluv právo do 3 měsíců platbu reklamovat, jinými slovy 3 měsíce jste v nejistotě, zda o tímto způsobem nabyté peníze nepřijdete - zboží je však už pryč...
Ivan Varhaník
E-store.cz
Zkušenost s podvodnými objednávkami high-tech telefonů z Indonesie má podle mých informací více internetových obchodů. Takže pozor na to.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006