Komentáře ke článku "Shop.cz - další fakta k zániku projektu"
Jako jeden z partneru (dodavatelu) na shop.cz bych rad uvedl i nas nazor. Jako dodvatel jsme se projektu ucastnili tusim od roku 1998. Prosli jsme od pocatecniho entuziazmu az po trpky konec. Zatimco v letech 1999-2000 jsme zaznamenavali temer rostouci poptavku, tak po zmene "obchodniho modelu" defakto ze dne na den klesl obrat na temer nulovou hodnotu.
Z puvodne pomerne pestre nabidky se shop.cz zmenil na obchod s mobilnimi telefony a audio technikou - to byl posledni hrebik do jeho rakve...
O kterém B2C trhu a které České republice je tu řeč? Zřejmě úplně o jiném, než na kterém působí náš Obchodní dům.cz (http://www.obchodni-dum.cz) a ostatní české internetové obchody.
Pánové, vy jste opravdu měli nainvestováno v Shop.cz a vůbec jste netušili, jaký růst vykazují významné internetové obchody a internetový B2C trh jako celek??
Ten nesmysl s krachem B2C trhu jste si vymysleli Vy nebo Vám to "nakukali" manažeři Shop.cz? Nebo je to společně dohodnutá "nejlepší" výmluva, abyste nemuseli uznat své společné strategické chyby při orientaci Shop.cz.
A opravdu žádný velký hráč na poli českého internetu neprojevil dostatečnou vůli pro akvizici? Zajímavé, že jsme od vás nikdy žádnou nabídku nedostali, ačkoliv se jako největší internetový obchod v České republice za významného hráče považujeme.
Shop.cz svou pozici na trhu vyklidil již dávno, což nám pochopitelně vůbec nevadilo :-). Obrat za rok 2001 ještě Shop.cz nezveřejnil, ale protože mluví o krachu trhu, znamená to zřejmě, že bude ještě nižší než v roce 2000. Z toho vyplývá, že pravděpodobný obrat (řekněme 4 mil. Kč) za celý rok 2001 odpovídá obratu Obchodního domu.cz cca za 2 týdny.
Jen pro ilustraci pár čísel. V roce 2000 vykázal náš Obchodní dům.cz (http://www.obchodni-dum.cz) nárůst on-line tržeb ve výši 160% (on-line obrat v roce 1999 byl cca 18 milionů Kč, v roce 2000 to bylo již 48 milionů). V roce 2001 naše tržby dosáhly již téměř 100 milionů, přesně to bylo 99,5 milionů Kč.
Takže náš pohled je jednoznačný. Skončil subjekt, který se díky svému včasnému startu mohl stát významným e-shopem, ale který se svým vlastním přičiněním již před časem stal outsiderem českého internetového trhu.
Roman Novotný
Možná, že ještě v roce 1999 se projevila setrvačnost marketingu, který nepochybně souvisel i s osobností Petra Ulricha, o Shopu.cz se psalo a mluvilo a hlavně nakupovalo se tam, ale pak vznikly tisíce dalších více vyprofilovaných shopů a nemastný/neslaný shop.cz, kde se nabízelo od všeho něco ale od ničeho všechno pohasl.
Co může stát na provozu e-shopu tolik, že na prodeji zboží za necelých 6 milionů korun se prodělá více než devět milionů korun? To měl manažer snad 1/4 milionu měsíčně, ne?
BTW - kam se mají obracet lidé, kteří na shop.cz nakoupili s reklamacemi, když tam najdou nyní úplně cizí obchod?
Za reklamace je zodpovědný subjekt, který zboží prodával. Shop.cz v poslední době již zboží neprodával svým jménem, ale pouze pronajímal prostor ve svém obchodě. Reklamace tedy vyřizuje ten, kdo zboží skutečně dodával a vystavoval prodejní doklad. Ke každému zboží by měl být prodejní doklad a případně i záruční list. Nejlépší je tedy se obracet na skutečného dodavatele zboží (to není Shop.cz), případně přímo na autorizované servisy.
I v případě, že by Shop.cz prodával zboží svým jménem, neměl by být s reklamacemi problém. Garantem záručního a pozáručního servisu je totiž obvykle výrobce nebo dovozce zboží. Takže případný krach obchodníka by zákazníka neměl nijak postihnout. Je úplně jedno jestli jde internetového nebo kamenného obchodníka. A těch krachujících kamenných je teď hodně, protože je válcují velká nákupní centra.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006