E-komerce.cz: Český magazín o internetové komerci

Vše pro váš digitální fotoaparát!


Cestovatelé stále častěji rezervují na stránkách hotelů

David Kozák, 11. dubna 2006, e-komerce.cz

Počet rezervací ubytovacích kapacit na vlastních stránkách hotelů vzrostl v roce 2005 o 33 procent.

Význam Internetu v cestovním ruchu trvale roste. Asi jen málokterý uživatel Internetu si předem nezjistí všechny informace o místě, do kterého vyráží a o jeho okolí. Poměrně rychle také narůstá počet cestovatelů, kteří si své dovolené nenakupují v klasických "kamenných" agenturách, ale dávají přednost jejich virtuálním konkurentkám. Roste také počet zákazníků, kteří si zájezdy rezervují sami přímo u cestovních kanceláří - samozřejmě přes Internet.

Význam Internetu v oblasti cestovního ruchu nově potvrzují i výsledky průzkumu společnosti TravelCLICK, z nichž vyplývá, že v roce 2005 vzrostl počet rezervací hotelových pokojů přímo na stránkách jednotlivých hotelů o 33 procent. Výzkum TravelCLICK eTRAK přitom sleduje rezervační aktivity týkající se 30 největších hotelových značek. Podíl rezervací realizovaných přímo na stránkách jednotlivých hotelů či hotelových řetězců se přitom zvýšil ze 71,4 % v roce 2004 na 75,2 % v roce loňském.

Internet a cestovní ruch si rozumějí. Možná je to jistou mírou nehmatatelnosti, kterou obě oblasti do jisté míry trpí (cestovní kancelář vám, stejně jako provozovatel internetových stránek, nenabízí nic jiného než představy a sny, které se (ne)naplní teprve po příjezdu na místo). Uživatelé Internetu se možná právě proto tolik nebojí objednat si zájezd on-line - při troše snahy se totiž často na Internetu dozvědí více informací o cílové destinaci než v cestovní agentuře.

Úspěšnost internetového prodeje potvrzují také výsledky českých on-line cestovních agentur, které patří mezi nejúspěšnější prodejce zájezdů na českém trhu a u některých cestovních kanceláří o několik desítek procent překonávají prodeje nejúspěšnějších "kamenných" prodejců. Pochopitelně, mohou oslovit mnohem širší "publikum". Ovšem to k úspěchu nestačí. Potřebují i důvěru zákazníků a ta, jak se zdá, jim právě v této oblasti nechybí...


David Kozák
david.kozak@e-komerce.cz



Copyright © e-komerce.cz