Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Seznam zastavil nástup Google

"Seznam zastavil svým novým vyhledáváním nástup vyhledávače Google", domnívá se Robert Němec, ředitel nezávislé internetové reklamní agentury RobertNemec.com Portál Seznam včera přešel na nový typ vyhledávání, tzv. fulltext, které prohledává samotný internet a ne jen katalog Seznamu.

"Dříve se vyhledávalo primárně v katalogu, který byl zastaralý a poskytoval nerelevantní výsledky. Pamatuji si na případ, že na výraz "veletr GO" se objevoval jistý hotel s nabídkou golfu. Důvodem bylo, že v rámci slova "golf" bylo hledané slovo "GO"" vysvětluje Němec. Podle něj byla proto řada lidí se Seznamem nespokojena a přecházela k fulltextovým vyhledávačům, jako je Google. Ty umožňují nalézt přesně to, co uživatel hledá.

"Seznam vždy velmi pečlivě sledoval strategii velkého světového vyhledávače Yahoo! Nejprve se jednalo jenom o adresář odkazů. A stejně jako se Yahoo! odklonil před časem od katalogu, odklonil se od něj nyní i Seznam," říká Němec.

Situace přitom už začala být na pováženou. Podle podílů vyhledávačů na českém internetu, které každý den aktualizuje služba Toplist, byl již Google v mnoha kategoriích nejpoužívanějším vyhledávačem. "Nyní ale Seznam poskytl uživatelům výborný vyhledávač. Uživatelé proto již nebudou tolik zklamáni s výsledky vyhledávání a zůstanou u Seznamu," tvrdí Němec.

Němec si nemyslí, že by tím Seznam přišel o zákazníky: "Yahoo! roste, i když už primárně vyhledává ve fulltextu. A i v USA, kde jsou takřka všechny vyhledávače fulltexty, se do placených zápisů a výpisů investovalo v roce 2004 podle studie Search Engine Marketing Professional Organization 86,2 % z rozpočtů na marketing ve vyhledávařích. Jenom 12 % šlo do tzv. optimalizace pro vyhledávače, známé jako SEO."

Přechodem Seznamu na fulltext se rázem zvětšil trh o desítky procent pro tzv. SEO konzultanty. Ti upravují stránky takovým způsobem, aby se zobrazovaly na prvních místech ve vyhledávačích. "Je to pro nás zcela nová éra. Nyní již nebude stačit zaplatit si odkaz. Abyste se umístili dobře na Seznamu, budete muset mít kvalitní stránky," tvrdí Němec. To povede k tomu, že i stránky samotné budou muset být mnohem dokonalejší, aby se umístily dobře ve vyhledávačích.

Agentury, které se tzv. marketingem ve vyhledávačích zabývají, odhadují ve Spojených státech podle zprávy Search Engine Marketing Professional Organization růst svých příjmů v roce 2005 o 79 %. Němec předpovídá v České republice ještě vyšší růst. Agentura RobertNemec.com naměřila mezi březnem 2004 a březnem 2005 růst svých příjmů o 280 %.
Autor: Tisková zpráva
Datum: 17. března 2005





 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz  
 Seznam komentářů  
Vypsat
Od
Téma
Datum

Harry
Clanek? PRko
18.03.2005 10:27
sandy
robert
26.03.2005 19:32