Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Internetové reklamní výdaje v USA přesáhly 12 miliard dolarů

Výdaje na internetovou reklamu v roce 2005 vzrostly o celých 30 procent.

Informaci, že význam reklamy na Internetu se stále zvyšuje jsme na serveru e-komerce.cz nedávno zmínili v článku Podíl internetové reklamy trvale roste. Důkazem pro toto tvrzení bude i dnešní článek vycházející z údajů studie Interactive Advertising Bureau (IAB) a PricewaterhouseCoopers (PwC). Data publikoval server eMarketer, jehož odborníci zároveň odhadli další vývoj výdajů pro rok 2006.

Asi nejdůležitější informací vyplývající z článku Internet Advertising Revenues Soar to a New Record in 2005 je fakt, že investice do internetové reklamy v roce 2005 meziročně vzrostly o 30 procent. Celkové výdaje přitom dosáhly 12,5 miliardy dolarů. Původní odhad expertů eMarketer přitom byl 12,3 miliardy. Pro letošní rok odhaduje eMarketer na základě informací IAB/PwC celkové výdaje na internetovou reklamu v USA na 15,6 miliardy dolarů, tedy meziročně o 24,7 procenta více než loni.


Výdaje na e-reklamu v USA (miliardy USD)
RokCelkové výdaje
2000
8,1
2001
7,1
2002
6,0
2003
7,3
2004
9,6
2005
12,5
2006 - odhad eMarketer
15,6
Zdroj: eMarketer, Inc.


Meziroční rozdíly ve výdajích (růst/pokles)
RokRozdíl
2001
-11,8 %
2002
-15,8 %
2003
20,9 %
2004
32,5 %
2005
30,0 %
2006 - odhad eMarketer
24,7 %
Zdroj: eMarketer, Inc.

Výdaje na reklamu na Internetu, jak už jsme na našem serveru několikrát uvedly, mají trvale rostoucí tendenci. Celkový podíl na reklamních výdajích je zatím - bohužel - stále poměrně malý (což samozřejmě mrzí především provozovatele serverů, na kterých je reklama publikována), ovšem její význam je stále větší. Dokazuje to ostatně i fakt, že v posledních dvou letech dosáhl meziroční nárůst reklamních výdajů v USA hranice tří desítek procent, zatímco meziroční změny výdajů v jiných médiích byly výrazně skromnější a podíl některých dokonce v posledních letech klesal.

Pokud se navíc potvrdí předpoklady odborníků společnosti eMarketer, význam internetové reklamy se opět zvýší. A to je samozřejmě potěšující zpráva.
Autor: David Kozák
Datum: 8. března 2006



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz