Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Budoucnost E-komerce leží ve 3D modelech

Podle společností Land's End a My Virtual Model by nové 3D technologie mohly zvýšit prodej v internetových obchodech o 26 procent.

Technologie se neustále zdokonalují. A nejde jen o internetové, ale také o výrobní či procesní. Musí se zdokonalovat. Spousta firem totiž pracuje se strategií: Orientace na zákazníka. A ten je u těchto firem na prvním místě. Samozřejmě vedle kvality. Tato strategie nutí e-obchodníky (a nejen je) neustále své služby vylepšovat. K tomu na sto procent budou v budoucnu napomáhat 3D modely.

Člověk je tvor zvídavý a málokdy mu stačí pohled na obyčejnou fotografii výrobku. U takové musí být minimálně uvedeny rozměry výrobku, aby si zákazník dovedl představit, jaká je velikost výrobku o který má zájem. Nedávno jsem měl touhu si koupit PDA Palm m130. Pro mě jako spotřebitele byla rozhodující cena, výkon a kvalita. Mému rozhodování napomohl server, který mi nabídl 3D model tohoto kapesního počítače. V příslušné velikosti jsem tak mohl na vlastní kůži vidět, kde je slot pro SD kartu, jak velký je display, jak široký tento stroj je. Jako zákazníka mne tato možnost pohledu zaujala. Bude jen otázkou času, kdy se tato technologie rozšíří do většiny e-obchodů.

Ačkoliv obchod s oděvním zbožím na internetu není v naší zemi tolik rozšířený, ve světě je tento jev zcela běžný. 3D e-komerci tak lze například chápat jako pohled na džíny viděné z každého úhlu. To znamená, že v ne příliš vzdálené budoucnosti si budete moci v takovém obchodě vybrat k džínům například boty, tričko či svetr. A pokud toto vše uvidíte na 3D modelu, je pravděpodobnost koupě větší. E-obchodníci budou muset zaujmout nejrealističtější a detailní možností pohledu na prodávaný sortiment výrobků.

Podle společnosti Forrester research budou společnosti v nejbližších letech investovat právě do těchto technologií, včetně zoom aplikací, výběru barevných látkových vzorů (u oděvních obchodů) - (obdobné možnosti jsou známy například u společnosti Daewoo motors. Na stránkách lze měnit barvy nového Matize); individualizované 3D provedení či 360° video. Tyto technologie budou lákadlem na nové i stávající zákazníky e-obchodů.


3D modely mohou zvednout prodeje o 26 procent

Maloobchod Land´s End začal používat 3D modely před dvěma lety. Uživatelé mohli zkusit na těchto stránkách měnit barvy oděvů, vybírat rozdílné doplňky a samozřejmě měli možnost vidět nabídky v několika různých úhlech.

O rok později, po debutu těchto rysů, společnost Land´s End a její kanadští partneři, My Virtual Model, zveřejnili zprávu, že 3D technologie by mohly zvýšit prodeje o 26 procent.

Když v Land´s End stáli na začátku implementace těchto modelů, náklady jedné digitalizace kolekce oblečení se pohybovaly kolem 2 000 amerických dolarů. Po dvou letech náklady klesly o tolik, že se pohybují mezi 90 - 200 dolary. Toto má otevřít dveře také maloobchodníkům s menšími rozpočty, kteří mohou zvednout své prodeje právě těmito technologiemi.


Sázka na budoucnost

My Virtual Model má více než 5 milionů registrovaných "modelů". Díky tomuto číslu si společnost stojí na trhu dobře a jejich nejnovějším boomem má být My Virtual Model Imail, kde si uživatelé budou moci vytvářet individualizovaný model. Konkrétně si budou moci vybírat modely přes e-mail bez nutnosti návštěvy webových stránek.

Budoucnost vidí společnost následovně. Existencí individualizovaných modelů, které budou inteligentnější než nyní, budou moci spotřebitelé přes internet jednat s osobními instruktory nebo stylovými konzultanty. Výborná myšlenka, ale o výsledné ceně oblečení s radou od takového člověka se ve zprávě bohužel nepíše.

Kromě toho společnost zvěřejnila mnohem zajímavější myšlenku. Fandové virtuálních modelů budou v budoucnosti na zkoušení oblečení používat svou 3D tvář a své 3D tělo. Otázkou zůstává, kdy se tento rys do 3D e-komerce implementuje.


Závěrem?

Jen těžko lze pochopit počínání některých internetových obchodníků v Čechách. Při neustále vzrůstající konkurenci si někteří dovolí ke svému produktu nepřidat foto. A ať bude budoucnost e-komerce jakákoliv, vždycky se člověk při nakupování bude rozhodovat podle toho, jak věc vypadá, jak je velká, a co mu přinese. A to je pro něj, jako spotřebitele, nejdůležitější. Navíc při faktu, že si onu věc nemůže vyzkoušet a dotýkat se jí. 3D e-komerce jistě pomůže odbytům na internetu a lze jen doufat, že i čeští prodejci budou své stránky obohacovat i o tyto služby.
Autor: Jiří Juránek
Datum: 22. listopadu 2002



 Profil autora  

Jiří Juránek



 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz