Google porovnává ceny i v českých e-shopech
On-line služby pro porovnávání cen v e-obchodech patří k nejpopulárnějším službám v oblasti e-komerce a dost možná i v rámci celého internetu. Logicky se tedy na tento segment zaměřila společnost Google, jejíž česká pobočka patří mezi aktivní. Důkazem budiž nedávno spuštěná služba "Nakupování".
Webů (služeb), které umožňují porovnávat ceny produktů na jednotlivých internetových obchodech, působí na českém internetu víc než dost (vzhledem k reálné kapacitě trhu by se možná slušelo říci, více než je zdrávo). Jen pro příklad: Srovname.cz, SrovnaniCen.cz, Heureka.cz, HLEDEJCENY.cz, Nejlepší Ceny.cz a v neposlední řadě také Zboží.cz (kromě posledního jsou seřazeny dle pořadí ve výpisu vyhledávače Google). Přesto se společnost Google, resp. její česká pobočka rozhodla, že stále zbývá dost prostoru pro další poskytovatele. A spustila vlastní řešení pod prostým a zároveň všeříkajícím názvem Nakupování.
Služba je integrální součástí vyhledávání a pro přístup k ní stačí vybrat příslušný odkaz v levém sloupci (viz šipka na předchozím obrázku). Výsledek naznačují další dva obrázky. Pokud jsou na cílovém serveru pro jeden typ zboží uvedeny dvě ceny - např. se slevou a bez - pak služba ukáže nejlepší (tedy nejnižší) nabídku. Kromě uvedeného výstupu lze prostřednictvím Nakupování také srovnávat ceny v různých internetových obchodech nebo omezit hodnotu zboží rozpočtem.
Nakupování je podle firmy dalším krokem k tzv. univerzálnímu vyhledávání (universal search), kdy je možné na stránce s výsledky vyhledávání ihned uvidět veškeré nezbytné informace v různých formátech - například promítání filmů, nabídka lokalit a jejich umístění na mapách, video a obrázky vztahující se k dotazu a nyní i zobrazení nejvýhodnějších nabídek zboží.
Autor: David Kozák
Datum: 16. dubna 2010
David Kozák
Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006