Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Jaký byl Invex 2001?

Pokud někdo šel na Invex s tím, že ho někdo z vystavovatelů šokuje, nebo překvapí, byl zklamán. Pryč jsou doby kdy stačilo na stánku pustit pár digitálně animovaných sekvencí z Terminátora a návštěvníci měli zážitek na celý zbytek roku. Vrchol IT revoluce je pryč, technická dokonalost už nikoho nepřekvapí. I když filmy, auta a podobné atrakce přitahovaly stále nejvíce návštěvníků (obzvláště ve veřejné dny), posun veletrhu směrem k obchodnímu místu je zřetelný. Stále více lidí chodí na Invex za konkrétními lidmi či firmami, část informační funkce veletrhu přebírá internet.

Stále více firem také zvažuje, do jaké míry je účast na výstavě rentabilní.

To platí obzvláště pro internetové firmy, které v současné době konsolidace trhu prostředky na propagaci nehýří. Kromě stánku Globe Internet a skromných stání firem Samba Digital Media a ASP1000 jsme na mnoho firem z oboru nenarazili. Některé společnosti využily možnosti prezentace formou přednášek v rámci projektu Start-ups v pavilónu G1, tento způsob se ale nemůže měřit se stálou prezentací. Obzvláště v první dva dny bylo téměř nemožné sladit sledování prezentací start-upů s dalším programem.

Velkou show si na Invexu opět udělali mobilní operátoři, snažily se i banky s nabídkou GSM/Internet bankovnictví a tradičně stánky velkých komunikačních společností, obzvláště KPNQwest pojala svoji prezentaci velkoryse. Za zmínku stojí stánky firem Impromat s Formulí 1 v barvách stáje Prost a výrobce kopírek Develop, stylizovaný do podoby cirkusového stanu s živým (trochu otravným) klaunem (firma dvakrát vyhrála soutěž o nejhezčí stánek, letos se do soutěže nepřihlásila).

Stále markantnější je rozdíl mezi dvěma trendy: Invex jako seriózní místo k odborné prezentaci a dělání obchodních kontaktů, a Invex jako show pro masu potencionálních zákazníků a sběračů reklamních předmětů.

Podle mého názoru závisí budoucnost Invexu do značné míry na schopnosti pořadatelů skloubit tyto dva přístupy. Organizátoři se snaží vyhovět a věnovali značné úsilí organizaci odborného doprovodného programu, pravděpodobně bude ale nutné pro spokojenost obzvláště odborných návštěvníků více oddělit odbornou/obchodní část od veřejné.

Jaký tedy byl Invex roku 2001? Já osobně jsem zklamán nebyl, možná proto, že jsem více nečekal. Jak naznačuje naše anketa, názory na úroveň a funkci Invexu jsou poměrně vyrovnané, pořadatelé mají šanci v příštím roce rozumnou koncepcí naklonit více názorů návštěvníků na svoji stranu.


Některé firmy oslovily více generací
Stop stresu
Cirkus Develop
Nafukovací stan Microsoftu
Formule Prost

Autor: Pavel Hrůza
Datum: 22. října 2001



 Profil autora  

Pavel Hrůza

Partner společnosti 24Snails.com Media Production.
Konzultant v oblasti webových služeb a marketingu.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz