On-line reklama zvyšuje prodeje v "kamenných" obchodech
Může on-line reklama pozitivně ovlivnit prodeje v "kamenných" obchodech? Zdá se, že ano. Alespoň to vyplývá z průzkumu, který zadala divize MSN společnosti Microsoft a jenž se zabýval tím, jak on-line kampaně společností Nestle, Kraft Foods, Procter & Gamble a Neutrogena.
On-line reklama sice patří k nejrychleji rostoucím reklamním formátům, ovšem na celkových příjmech se podílí jen zhruba jedním procentem. To je samozřejmě stav, který se internetovým vydavatelům ani trochu nelíbí a dělají všechno možné, aby přesvědčily inzerenty, že se vyplatí do on-line reklamy investovat.
Také Advertising Accountability Study, kterou zadala prostřednictvím divize MSN společnost Microsoft, můžeme s klidným svědomím zařadit mezi "přesvědčovací" průzkumy. Vzhledem k tomu, že se ho ale účastnili významní inzerenti, jistě bude mít svou váhu. Výsledky průzkumu jsou přitom více než příznivé: prodeje zúčastněných firem se díky internetovým reklamním kampaním zvýšily o 7 až 12,5 procenta a to není právě málo.
V souvislosti s výše uvedenými čísly nesmíme zapomenout ani na to, že mluvíme o reklamním formátu, který je dnes sice běžnou součástí mediálního mixu a při plánování reklamních rozpočtů je na něj pamatováno. Částky, které firmy do on-line reklamy investují, jsou však v porovnání s jinými médii výrazně nižší.
A co na výsledky průzkumu říkají marketingoví šéfové firem, které se jej zúčastnili? Hodnotí je veskrze kladně a dodávají, že přispěje k tomu, aby mohli lépe nastavit mix reklamních médií. Podle všeho by se v něm mohla více prosadit právě internetová reklama. Je totiž poměrně levná a přitom nabízí velmi zajímavé výsledky.
Autor: David Kozák
Datum: 30. března 2004
David Kozák
Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006