Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

V soutěži Telekomunikační web roku 2004 dominovaly weby mobilních operátorů

T-Mobile podle odborné poroty, Eurotel dle čtenářů. Vítězi soutěže o nejlepší web telekomunikační společnosti se stali mobilní operátoři.

V průběhu léta - konkrétně od 11. června do 1. října - probíhala na stránkách serveru LUPA soutěž Telekomunikační web roku 2004. Svého favorita z šestnáctky webů nejvýznamnějších telekomunikačních společností v ČR v průběhu soutěže vybírala jak odborná porota, tak také čtenáři serveru.


Celkové výsledky

Odborná porotaLaická porota
1. místoT-Mobile1. místoEurotel
2. místoTiscali2. místoČeský Mobil
3. místoČeský Telecom3. místoČeský Telecom
GTS4. místoT-Mobile
5. místoCzech On Line5. místoContactel


Odborná porota vybrala T-Mobile

Odborná porota na rozdíl od čtenářů LUPY hodnotila nominované weby už koncem června a nemohla (nedovolovala to ani pravidla soutěže) proto přihlížet ke změnám, k nimž na hodnocených serverech došlo po tomto termínu. Mezi inovovanými servery je přitom například také vítěz laického hlasování, web společnosti Eurotel. Nové verze svých webů ale v průběhu soutěže spustily také společnosti Aliatel či SkyNet. Je to samozřejmě škoda, protože odborná porota byla složená ze skutečných profíků a jejich názory proto jistě zástupci telekomunikačních firem rádi akceptují - tedy pokud mezitím svůj web zcela nezměnili...

Za hodnocení jednotlivých kategorií byli zodpovědní:

Grafické řešení: Pavel Kout, grafik a manažer webdesignerského studia WEBface.
Marketingová hodnota: Jan Kučmáš, šéfredaktor týdeníku Strategie.
Přehlednost a navigace: Marek Prokop, specialista na vývoj webových aplikací a internetový marketing, vydavatel odborného internetového magazínu Sova v sítí.
Přístupnost: David Špinar, vedoucí konzultantského centra Dobrý web.
Obsahová kvalita: Patrick Zandl, ředitel společnosti Pipeline, zabývající se propojováním aplikací do mobilních sítí na bázi PR SMS a vydavatel odborného internetového blogu Marigold.cz.

Vítězem hlasování odborné poroty se stal web společnosti T-Mobile. Podle tiskové zprávy serveru LUPA patřil k největším argumentům pro vítězství přávě tohoto webu "přehledný design, plnohodnotný obsah a dostatečně respektovaná pravidla přístupnosti". Web byl přitom spuštěn už v červenci roku 2002, což svědčí o poctivém přístupu interního týmu společnosti, který web vytvořil.


Laická porota zvolila Eurotel

Hlasování veřejnosti se podle zprávy zúčastnily "stovky čtenářů" a s přehledem v něm zvítězil web společnosti Eurotel (odborná komise jej označila jako "velmi obsáhlé stránky s nadstandardním množstvím informací a velmi profesionálním designem").


Nejčastější chyby

Odborná komise kromě volby nejlepších také pojmenovala nejčastější chyby, s nimiž se na hodnocených webech telekomunikačních společností setkávala:

  • Nepřehledná navigace,
  • zmatené třídění obsahu,
  • nekonsistentní design,
  • malý ohled na technologické možnosti návštěvníků stránek.

"Přitom k podobným chybám by vůbec nemuselo docházet, kdyby společnosti své internetové vizitce věnovaly dostatečnou péči," okomentoval seznam nejčastějších chyb šéfredaktor serveru LUPA Marek Antoš a dodal: "Pro to, aby firma měla funkční web, nemusí nutně objevovat nějaká neznámá, převratná řešení. Stačí respektovat základní doporučení pro psaní webu, znát dobře cílovou skupinu svých zákazníků a přizpůsobit se jejich potřebám."


Hodnocené weby

V soutěži bylo hodnoceno celkem šestnáct webů nejvýznamnějších telekomunikačních společností působících na českém trhu. Konkrétně to byly weby společností Aliatel, Contactel, Czech On Line, České radiokomunikace, Český Telecom, eTel, Eurotel, GTS, InWay, Nextra, Oskar, SkyNet, Tele2, Tiscali, T-Mobile a T-Systems.

Autor: David Kozák
Datum: 5. října 2004



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz