Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Zásady úspěšného využití Internetu, 4. část

Webový obsah. To je to, co na web láká návštěvníky - informace, argumenty, znalosti. Internetový obsah je pro většinu webů hodně důležitý. Bez něj by byly mrtvé a nikoho by nezajímaly. Význam internetového obsahu je ale mnohdy podceňován. Proč to není správné? Vše podstatné se dozvíte v následujícím článku.

Obsah webových stránek by měl mít především úroveň a musí souviset s tím, co firma nabízí. Pokud je na úvodní stránce webu "slovo ředitele" s jeho fotografií a podpisem, působí to možná dobře na libido ředitele, nikoli však na návštěvníky webu. Ti sem totiž přicházejí kvůli konkrétnímu výrobku či službě a na ředitele (minimálně většina) nejsou vůbec zvědaví.

Úkolem webu je poskytnout návštěvníkům informace, předat jim sdělení, že právě provozovatel tohoto webu je ten největší odborník, že právě výrobky zde nabízené jsou ty vůbec nejlepší na celém širém světě. Proto si ho přece provozovatel zřizoval - aby mu přinášel užitek a pokud možno i nějaký ten zisk (to možná bude někomu znít jako nereálná fantazie, ovšem tak to prostě je).

Na webu by se tedy mělo objevit všechno, co může přinést nějaký efekt. Ať už jsou to informace o tom, jaké znalosti jsou ve firmě uloženy, jak kvalitní a úspěšné jsou její výrobky nebo jak moc spokojení byli s jejími službami zákazníci. Kromě toho je vhodné na webu prezentovat i to, že firma sleduje vývoj ve světě. To by se mimo jiné mohlo projevovat například krátkými informacemi o novinkách nebo dokonce jakýmsi webblogem, v němž by se objevovaly různé krátké zprávy a texty z oboru, ve kterém firma působí.

Zmiňovaný formát obsahu je zajímavý nejen pro "náhodné" návštěvníky webu, ale i pro odbornou veřejnost, která se tu a tam na webu dozví něco zajímavé a samozřejmě je také "potravou" pro vyhledávače. Jejich prostřednictvím pak na web přicházejí noví návštěvníci.


Stručně a jasně

Při přípravě obsahu pro web je třeba se držet zásady "stručně a jasně". Žádné rozvláčné věty, žádné složité, na několika stránkách rozložené odstavce. Pamatujte, že číst dlouhý hutný text je obtížné i když je na papíře, natož když je v elektronické podobě a uživatel ho má číst na obrazovce počítače.

Dlouhé odstavce působí na návštěvníky webu odpudivě. I když by nakrásně mohl být jejich obsah zajímavý, jejich délka je od jejich čtení spolehlivě odradí. Obdobně jako to, když je už na první pohled hodně dlouhý dokument, který mají číst.

Při tvorbě webového obsahu proto platí: pište často, pište zajímavě, ale všeho s mírou. Ta samá myšlenka se dá sdělit v deseti větách i v deseti odstavcích. Pro knihu je vhodnější varianta druhá, ovšem pro web jedině ta první.


Pište, jen když máte o čem

Webový obsah by měl být aktualizován pokud možno co možná nejčastěji. Přesto by se měl každý autor držet asi nejdůležitější zásady, která navíc neplatí jen na webu: Pište (mluvte) jen tehdy, když máte o čem a máte k tomu, o čem píšete (mluvíte) nějaký vztah. Webů plných balastu a dlouhých nezáživných textů je řada, proč by se k nim měl přidat i ten váš?
Autor: David Kozák
Datum: 7. května 2004



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz