Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Faktory nákupního chování na internetu

Přinášíme další část výsledků výzkumu ON-LINE SHOPPING 2000, který byl realizován společnostmi GfK Praha a INCOMA ve spolupráci s naším serverem a Asociací pro elektronickou komerci (APEK).

Uvedené informace vycházejí z primárního výzkumu 850 zástupců reprezentativního souboru internetové populace. Tento soubor je reprezentativní podle věku, pohlaví, vzdělání a velikosti obce bydliště dotázaných osob. Dotazování probíhalo telefonicky v období 23.5. – 12.6. 2000.

Internetová populace dává při nákupu na internetu přednost specializovaným prodejnám, které nabízejí pouze omezený sortiment zboží, ale ve velkém rozsahu. Tento typ obchodů preferují dvě třetiny uživatelů internetu bez ohledu na sociodemografický profil.

Ne vždy jsou pro internetové zákazníky postačující informace o zboží uvedené na webových stránkách příslušné prodejny. Zhruba třetina zákazníků si před vlastní objednávkou zboží zjišťuje doplňující informace o nabízených produktech či podmínkách prodeje, a to buď telefonicky nebo přímo prohlédnutím zboží v klasickém “kamenném” obchodě. Potřeba dodatečných informací o produktu se zvyšuje při nákupu dražších předmětů dlouhodobé spotřeby, zákazníci častěji před vlastní objednávkou zboží na internetu osobně prohlédnou zboží v běžném obchodě.



Při výběru konkrétního obchodu jsou rozhodujícími faktory, které zákazníci prioritně posuzují, především nabízený záruční servis u zboží, ceny produktů a v případě osobní zkušenosti s internetovým nákupem jsou výrazně preferovány obchody, které se již osvědčily. Zákazníky také odradí již první návštěva v obchodě, který je vytvořen nepřehledně – snadné ovládání www stránky obchodu a její přehlednost jsou dalším z dominantních faktorů podmiňujících výběr konkrétní internetové prodejny.

Naopak mezi méně důležité faktory patří všeobecně známé jméno internetového obchodu, nabídka kvalitního značkového zboží na jeho pultech a reference nejbližšího okolí.

Při platbě objednaného zboží je nejvíce preferována platba přes banku bankovním převodem a zatím nejčastěji nabízený způsob platby na dobírku.

Autor: Redakce
Datum: 20. července 2000





 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz