Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Největší reklamní kampaň v dějinách portálů patří Fordu

Internet se stal důležitou součástí reklamní kampaně na podporu nového SUV vozu firmy Ford Motors. V rámci podpory tohoto vozidla Ford skoupil titulní stránky portálů MSN, Yahoo! a AOL. Cílem je oslovit až 70% internetové populace v USA.

Kategorie SUV (sport utility vehicle - sportovně užitková vozidla) je stále populárnější, hlavní slovo v této oblasti však mají východní producenti. Po loňské ztrátě (5 miliard USD) a klesajících prodejích v prvním kvartálu tohoto roku se marketingové oddělení amerického Fordu rozhodlo podporovat prodej svých produktů razantněji.

Součástí této snahy je i masívní reklamní kampaň na podporu nového SUV vozu Ford Expedition ročník 2003, která "postihla" nejvýznamnější internetové portály ve Spojených státech. Podle managerů společnosti se jedná o největší reklamní kampaň, která byla na internetových portálech dosud uskutečněna. Kromě zmíněných portálů se kampaní uskuteční také na dalších předních webech věnovaných automobilům a životnímu stylu. Celková hodnota kampaně, která sestává kromě internetu z televizní reklamy a venkovních plakátů, je 20 milionů USD.

Kreativní oddělení každého ze zúčastněných portálů vyvinulo ve spolupráci s reklamní agenturou Fordu (WPP) vlastní specifickou interaktivní reklamu vyhovující layoutu stránek portálu. Minimálně v případě MSN je to první takto vytvořená reklama pro zákazníka. Cílem je dostat potencionální zákazníky na stránky fordvehicles.com, kde si mohou objednat zkušební jízdu, kontaktovat nejbližšího dealera, nebo si nechat zaslat na přání sestavené tištěné materiály.

80 procentní úspěšnost

Podle vyjádření Fordu tato kampaň naznačuje jakým způsobem bude v budoucnu u Fordu vypadat ohlášení nových modelů. e-Marketingové oddělení Fordu uvádí, že 80% návštěvníků, kteří si on-line sjednají schůzku a navštíví lokálního dealerem, si u něj auto koupí.

Ford již v minulosti prokázal svoji angažovanost na poli internetových technologií. Patřil mezi průkopníky používání internetových B2B technologií v automobilovém oboru, již před lety spolupracoval s Yahoo! na prodeji svých produktů na internetu. Jako kanál pro komunikaci se zákazníky upřednostňuje internet před ostatními formami jako jsou telefonní horké linky apod.
Autor: Pavel Hrůza
Datum: 10. května 2002



 Profil autora  

Pavel Hrůza

Partner společnosti 24Snails.com Media Production.
Konzultant v oblasti webových služeb a marketingu.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz