Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Blogy lákají novináře

Na téma blogy a bloggeři bylo v poslední době napsáno v českých online i offline médiích nemálo textů. Některé pozitivní, jiné naopak. Jedno téma ale zmíněno téměř nebylo - využití blogů ze strany novinářů.

Blogy jsou bez jakékoli diskuse fenoménem současnosti. Bez ohledu na konkrétní názor toho kterého hodnotitele je jisté, že weblogy se poměrně rychle staly významnou a také oblíbenou součástí internetového životního stylu. Ostatně potvrzuje to i trvale rostoucí zájem o bloggování ze strany komerčních subjektů, které prostřednictvím blogů komunikují se stávajícími i potenciálními zákazníky, s odbornou veřejností, ale také s novináři...

Společnost Euro RSCG Magnet ve spolupráci s Columbia University ve svém průzkumu zjistili, že více než polovina novinářů čte blogy pravidelně a celých 28 procent z nich je navštěvuje denně. Zajímavě v tomto ohledu vychází srovnání s výsledkem studie Pew Internet and American Life Project, podle které čte blogy pravidelně "jen" 5 procent online populace (v USA).

Aaron Kwittken, CEO společnosti Euro RSCG Magnet k výsledkům studie řekl: "Zjištění studie potvrdily, co už nějakou dobu víme: že blogy hrají mnohem významnější roli při předávání informací čtenářům a také novinářům a mohou výrazně změnit média a komunikační prostředí."

Studie Euro RSCG Magnet a Columbia University zjistila, že zhruba 70 procent novinářů, kteří používají blogy, tak činí z pracovních důvodů. Nejčastěji tyto pracovní záležitosti znamenají vyhledávání nápadů na příběhy. Konkrétně tento cíl uvedlo 53 procent novinářů. Důvodů ke čtení blogů je ale více: k vyhledávání informací a referencí je využívá 43 % novinářů a 36 % z nich zde hledá nějaký obsah. Celých 33 % novinářů blogy využívá jako prostředek pro vyhledávání informací o tajných novinkách a skandálech.

"Jak roste popularita, kvalita a vliv blogů, stávají se důležitými pro novináře a studenti novinařiny pokračují v integraci blogů - především pak těch, které se specializují na technologie - do svých informačních zdrojů," řekl Steven S. Ross, associate professor na Columbia University a partner při zpracování studie.

Co dodat? Studie především ukázala, že blogy nejsou zajímavé jen pro "běžné" uživatele, ale i pro novináře. To je zajímavé především pro firmy a podnikatele, jimž poměrně jasně říká, že bloggování se jim vyplatí. Ovšem pozor! Zdaleka nestačí "jen" blogovat. Je třeba v rámci této činnosti i sdělovat zajímavé informace, které novináři budou moci využít při své práci.
Autor: David Kozák
Datum: 7. července 2005



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz