Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Jak na firemní web

Tento seriál se zabývá problematikou tvorby a hodnocení efektivity firemních webů. Poskytne náměty k zamyšlení a příklady týkající se efektivnosti tvorby, údržby a využití webovských stránek i stránek konkurenčních. Ja má vypadat dobrý firemní web?

Zákazníci a obsah
Ačkoliv se technologie stále mění a zlepšuje, internetové prezentace se stávají více personalizované a generované individuálně pro každého návštěvníka, několik podmínek pro skutečně kvalitní web zůstává stále stejných. Jejich splnění vám sice nezaručí, že budete mít nejnavštěvovanější stránky, ale bez nich k vám nikdo podruhé nezavítá. Je to něco jako etiketa pro diplomata.

Udělátka, která musíte mít
Jako další ze série článků zabývajících se problematikou tvorby a efektivity firemních webů jsem se rozhodl zařadit několik doporučení ohledně záležitostí, které by neměli chybět na žádných stránkách, které mají vyšší ambice - a to jsou všechny, že! :-)

Management obsahu, tvorby a správy
Řízení obsahu, tvorby a správy firemních webů (angl. ”Content Management”, zkratka, kterou budu používat = CM) znamená kombinaci přesně rozdělených rolí, formalizovaných procesů a podpůrných systémů, které umožní organizaci kontrolovat a efektivně využívat informační zdroje (text, grafiku, multimedia, atd.). Jedná se tedy o široké spektrum aktivit, které mají pouze jeden cíl -> efektivní využívání lidských, finančních a informačních zdrojů.

Vyhledávací architektura na stránkách
Pod pojmem vyhledávací architektura si můžeme představit cokoliv, co poskytuje nástroje pro nalezení informací, které uživatel požaduje. Nejde tedy pouze o vyhledávací nástroje, které zmíním dále, ale také o prostou navigaci skrze stránky. Velmi často se stává, že lidé, kteří stránky tvoří podceňují nutnost kvalitní navigace a jejího plánování. Je to klasická past typu – když tomu rozumím já, tak tomu musí rozumět i ostatní.

Firemní INTRANETY
Vzhledem k tomu, že bych rád záběr našeho seriálu poněkud rozšířil z čisté tvorby webovských stránek na malou výpravu za možnostmi, které nám všem využití internetu ve firmách nabízí, tak se dnes posouváme ze zaměření externího (externě orientované www) více do oblastí možného využití uvnitř firmy (intranet, B2B, systémy podpory služeb klientům – CRM apod.).

Aliance a partnerství
Na mnoha místech seriálu se již objevila zmínka o tom, že obsah vašeho webu a jeho aktuálnost jsou jedním ze základních předpokladů příznivé odezvy návštěvníků vašich stránek. Jak to ale udělat, aby jste si nemuseli najmout zvláštní zpravodajské oddělení a přitom nebyli nudní či (a to snad ne!) stejní jako ostatní?

Jak poznáte, že jste byli úspěšní?
Asi se mnou budete všichni souhlasit, že je relativně těžké říci co se dá považovat za úspěšnou implementaci nového webu, jeho rozšíření či nový design! Většina firem a správců ve světě se zaměřuje na tzv. Traffic, kdy se sleduje různými způsoby kolik lidí a jak často navštěvují vaše stránky. To ale bohužel nikomu ke zlepšení webu nestačí a není to dost ani ke zjištění co je na něm třeba změnit!


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz