Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Internetové obchody v Čechách (4)

Pokračujeme v sérii návštěv internetových obchodů. Přestože se stále objevují "odstrašující příklady", je tu i historicky první pochvala. Návštěvy jsou ze čtvrtka 21. ledna a neděle 24. ledna.

CZECH MALL
Na úvodní stránce vás uvítá amatérská grafika a podivná směska nabízeného zboží. 5 ze 6 skupin zboží je vysloveně slabě obsazeno. Například skupina Software obsahuje 2 položky, skupina Glóby 3 položky. Zklamaný jsem byl i u skupiny Hudební CD. Cédéček bývají obvykle tisíce, tento server jich nabízí desítky. Ale doplňují to zajímavým textem: "Nenašli jste to, co hledáte? Napište nám, jaké CD byste si rádi koupili a my Vám sdělíme cenu! Vyberte si z více než 30 000 titulů!". Jak je uvedeno v nákupním řádu, firma ESC není dodavatelem nabízeného zboží. Objednané zboží tak může přijít v několika balíčcích, pokaždé zaplatím poštovné a balné, aniž by mi někdo dopředu sdělil, kolik to bude.
Pěknou perličku jsem našel v reklamačním řádu u firmy ARBO: "Zboží tohoto dodavatele nebývá zpravidla reklamováno…"
Když jsem se pokusil odeslat objednávku, systém mi oznámil: "Vaše objednávka nebyla odeslána. Prosím, zkuste to ještě jednou." Proč nebyla odeslána jsem se nedozvěděl. Funguje to vůbec?

DINO hračky
Obchod nabízející prakticky kompletní sortiment firmy Lego. Grafické zpracování bych označil za použitelné. Do internetového obchodu však něco chybí – aplikace s nákupním košíkem. Objednání zboží je realizováno pomocí formulářů s rozsahem jedné stránky. Pokud si chcete objednat 2 položky, každou z jiné stránky, musíte vypsat 2 objednávky. Chcete-li udělat větší nákup … hrůza pomyslet. Po odeslání objednávky vám systém nabídne odkaz Zpět, který je však chybný a rázem máte na obrazovce dvakrát horní pruh se jménem obchodu.
Celé to působí mírně odbytým dojmem, který dokreslují strohé obchodní podmínky na druhé straně, hned do vstupu do obchodu. A to je rozhodně škoda.

Dřevěné hračky
Pěkná a účelná grafika, zajímavé zboží, přijatelné ceny. To vše na mě zapůsobilo. Problém nastal v případě, když jsem chtěl přidat zboží do košíku. Podmínkou pro přidání položky do košíku je registrace uživatele. I když jsem poctivě vyplnil všechny požadované údaje, systém mi oznámil, že nastal problém s mojí registrací a nabídl mi odkaz, prostřednictvím kterého jsem měl zanechat zprávu webmasterovi. Kliknul jsem tedy na odkaz a server odpověděl: Error 500, HTTP Web Server: Unknown Command Exception. Ani při opakovaných pokusech s drobnými změnami v údajích se mi nepodařilo se registrovat. Je to škoda, protože jinak je to první obchod v historii našich společných návštěv, který se mi opravdu líbil. A tak i když si nic nekoupíte, stojí za to se sem podívat.

Modelcentrum
Je účelně zpracovaný obchod s přiměřenou grafikou. Základní zpracování mi náramně připomíná aplikaci od Software602, ale ve skutečnosti tomu tak není. Výběr zboží je pohodlný, ale vlastní popis položek pro mne nedostačující. Fandové možná budou vědět, co jednotlivé položky znamenají, ale mě většina nic neřekla. Je to škoda, protože v kategorii hotových modelů by si s podrobnějším popisem a obrázkem vybral i laik.
Samotná aplikace fungovala bez problémů, počítá výslednou cenu i DPH. A tak jedinou vadou na kráse je absence ceny za dobírku v případě, že objednávka nesplňuje limitní cenu 1000 Kč (bez daně nebo s daní? – autor neuvádí).

MIMINO
Co vedlo autory těchto stránek k registraci mezi internetové obchody jsem nepochopil. Nepěkná první strana obsahuje odkazy na weby výrobců kočárků s odkazem, že se jedná o nejlepší značky a že jejich zboží si můžeme prohlédnout tam. Na stránkách jsem přitom neobjevil ani náznak pokusu o internetový obchod, jen pár fotografií. A tak jedinou zmínkou o obchodu je věta na titulní straně: "Objednávky přes internet posíláme na dobírku s 5% slevou a zárukou 6 měsíců." Jak si ale mám vybrat, když na stránkách není uvedena jediná cena? A chybí i popis jak si vlastně autoři představují, že si objednám. Jestli se nepletu, tak toto je zatím nejhorší obchod, který jsme navštívili. Neprodávají tu totiž nic !

Neverending Store
Je obchod vystavěný na aplikaci firmy Casablanca INT. Společně jsme už takový jeden navštívili a podobají se sobě jako vejce vejci. Začínám mít dojem, že tuto aplikaci použili všichni ti, kteří si mysleli, že zboží se na internetu bude prodávat samo, bez investice do aplikace, grafiky, logistiky a všeho, co dělá internetový obchod internetovým obchodem. Především jsou zde naprosto nedostatečné informace o zboží. Perličkou tohoto obchodu je prodej módního zboží 4 You, kde jsou mimo jiné nabízeny košile s popisem: "Košile pánská, 100% bavlna, SKVELA !, cena 840". Myslel jsem si, že košile se nakupují podle velikosti, ale tento problém autoři obchodu neřeší. Prostě si objednáte košili skoro za tisícovku a možná vám bude, možná ne. Opravdu upřímně by mě zajímalo, zdali si v takovém obchodě někdo něco objedná.

QWESALE
Aplikace, která o sobě hrdě prohlašuje, že je elektronický velkoobchod a maloobchod, působí celkově odbytým dojmem. Firma QWERTIA s.r.o., která se hlásí k autorství aplikace prostě zapomněla najmout grafika. Pokud vás úvodní strana neodradí v pátrání po tom, co že se tu vlastně nabízí, tak po delším pátrání zjistíte, že pouze dvě skupiny zboží – terminály PowerTerm a sklo a porcelán. Přitom poslední update cen byl proveden v červenci loňského roku. Možná existují obory se stálými cenami, ale tohle datum svědčí spíš o naprostém nezájmu autorů o vlastní obchod. Perličku jsem objevil v údajích o zákazníkovi, kde mě aplikace přinutila zadat číslo zákazníka ! Žil jsem v domnění, že takové číslo vždy přiděluje buď aplikace nebo její obsluha, ale nikdy ne zákazník sám sobě ! Pokoušel jsem se nějak vyplnit objednávku, ale po 15 minutách marných pokusů jsem to vzdal.

Za nejlepší z dnešní série návštěv bych, i před některé chyby, označil dva: Dřevěné hračky za "umělecký dojem" a Modelcentrum za účelnost. Oba společně tak posunují naši pomyslnou laťku kvality. A ti nejlepší teprve přijdou.
Autor: Přemysl Vok
Datum: 18. ledna 1999



 Profil autora  

Přemysl Vok



 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz