Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Otázky a odpovědi k článku Vánoční nákupy na českém internetu

Otázky a odpovědi k článku Vánoční nákupy na českém internetu:

Otázky

1) Použili jste nějaký zvláštní nastroj na podporu prodeje během vánoční
sezóny?

2) Zaznamenali jste za 3. čtvrtletí loňského roku zvýšení tržeb oproti
zbytku roku? Splnila sezóna Vaše očekávání?

3) Jaký typ zboží se nejvíce prodával?

Oslovili jsme představitele čtrnácti obchodních domů, včas jich odpovědělo následujících 9:

Jan Hejna, Nakladatelstvi Verlag Dashofer:

1) Ne, nepoužívali jsme speciální marketingové tahy. Náš sortiment téměř neumožňuje takových nástrojů využívat.

2) 3. čtvrtletí přineslo oproti ostatním spíše nižší obrat. Sezóna předčila naše očekávání. Byl to úspěšný rok.

3) Technické a daňové publikace, publikace doplněné o SW.

Emil Čelustka, Spotřebák.cz:

1) Vzhledem k našemu sortimentu na spotrebak.cz jsme žádný zvláštní nástroj pro podporu vánočního prodeje nepoužili. Důvod je prostý - toner či inkoust si lidé kupují když je třeba a dát tiskárně dárek v podobě nového toneru se zatím nějak nevžilo ;-))

2) Zvýšení tržeb zaznamenané koncem roku odpovídá růstové křivce našeho obchodu a vánočním nákupům ho nepřipisujeme. Důvod je stejný jako v předchozím bodě.

3) Toner do tiskáren a kopírek, inkousty do tiskáren. Všechny odpovědi ovlivňuje specifika našeho obchodu, neprodáváme dárkové zboží ani nic, co by za dárkové zboží mohlo být považováno. Spotřební materiál je z tohoto pohledu opravdu výjimečně spolehlivý, prodává se prakticky stejně po celý rok. Stejná situace panuje i v našem druhém obchodě pameti.cz. I zde se jedná o určitou formu spotřebního materiálu, který se kupuje když je třeba, takže odpovědi za pameti.cz by se dost podobaly těm již uvedeným.

Josef Žák, Kosmas.cz:

1) Kromě reklamy jsme pro naše zákazníky připravili několik výhod a nových služeb. V říjnu a listopadu jsme snížili plošnou slevu na všechny nabízené tituly na 20% a značně rozšířili nabídku knih s akční slevou do 50%. Na prosinec jsme připravili stránku vánočních tipů a možnost nechat si zabalit objednané knihy do vybraného balícího papíru a případně vložit vzkaz obdarovanému. Do akčních slev jsme zařadili několik skutečně lukrativních titulů.

2) Jsme relativně nový obchod (jsme v provozu od května 1999), tudíž průběžný růst tržeb je samozřejmostí. Od října se však dynamika tohoto růstu rapidně zvýšila. Z našeho pohledu byl celý podzim velmi úspěšný a v bilanci loňského roku tak vyvážil "rozjezd" knihkupectví, který byl o něco pomalejší, než jsme původně předpokládali. Celkově tak prodeje za rok 1999 víceméně splnily naše očekávání.

3) Prodáváme zatím pouze knihy a periodika. Přehled nejprodávanějších titulů za prosinec naleznete na adrese Http://www.kosmas.cz/top10.asp?sk=5&m=12&r=1999

David Enc, Enc.cz:

1) zvláštní ne, pouze baner

2) jako každý rok, ano

3) mobilní telefony

Denisa Kera, Bohemia Flowers:

1) Ne, bohužel jsme neměli na to čas.

2) Ano, značně.

3) V tom není žádný rozdíl oproti dřívějším obdobím - pugety v ceně cca 500 Kč, také růže.

Vladimír Machek, Internet Sport Boutique:

1) Na podporu prodeje jsme použili standardní banerou reklamu na vyhledávačích Atlas a Seznam. Pro nakupující zákazníky jsme zařadili malý dárek při nákupu
nad 2000,- Kč

2) Náš obchod je "naostro" v provozu od 10,10,1999. Proto na jakékoli srovnání nám zatím chybí zkušenosti. Každopádně předvánoční období se i u nás projevilo zvýšenými nákupy.

3) Náš obchod je zaměřen na prodej sportovního zboží. Nejvíce se prodávalo klasické zimní zboží - oblečení (prádlo, bundy a kalhoty), vybavení na lyžování, horskou turistiku, zboží dárkového charakteru.

Roman Krejcik, Progolf.cz:

1) pouze jsme rozšířili naši neplacenou reklamu o placenou reklamu v systému billboard.cz

2) první objednávku na www.progolf.cz jsme realizovali v
7/99 řádově stokoruny
8/99 řádově stokoruny
9/99 řádově desetitisíce
10/99 řádově desetitisíce
11/99 řádově desetitisíce
12/99 řádově jednotky sto tisíců

Učíme se a odchytáváme mouchy, hodnotím 2.pololetí jako velice úspěšný začátek

3) zpočátku šlo dle mého o testovací nákupy v podobě golfových míčků v řádech stokorun poté se již začali objednávat golfové sety, jednotlivé hole, bagy jde objednávky byly v řádech desetitisíců. Je ale nutno podotknout, že dodáváme značkové zboží které se v podstatě nedá jinak v ČR koupit. Naše společnost provozuje na zakázku ještě další internetové obchody kde úspěšnost byla nulová z tohoto se snažíme poučit a hledáme marketingové nástroje jak prosadit takovéto zboží na internetu.

Petr Šebek, Obchodní-dům.cz:

1) žádný zvláštní nástroj jsme nepoužili. Běžela nám klasická reklama na internetu na různých serverech. Reklamu buď kupujeme nebo využíváme nabídek
např. na Mr.Linx. Pravidelně pořádáme soutěže o celkem zajímavé ceny (např. v měsíci prosinci - lednu probíhá soutěž o automatickou pračku). A myslím
další důležitou věcí je pravidelná aktualizace cen a sortimentu, která probíhá minimálně 1x týdně.

2) ve 3. čtvrtletí jsme zaznamenali zvětšení obratu cca o 15 %. Je to jednak způsobeno tímto obdobím, ale také tím, ze v podstatě začínáme (víceméně první sezóna, prodej začal v 1. čtvrtletí 99), dále rozšiřujícím se sortimentem, a v neposlední řadě i novými zákazníky. Ze všech těchto důvodů konstatuji, že se nám sezóna povedla a ze splnila naše očekávání.

3) více se prodávala černá technika, pro upřesnění videokamery, hifi (myslím minivěže). Z bílého zboží to byly myčky na nádobí

Martin Novotný, CYBEX Distribution:

1) Ani ne, jedinou zvláštností byla stránka, kde byly vypsány některé tipy na dárky a slevy + vánoční soutěž.

2) Vzhledem k tomu, ze náš internetový obchod začal provoz 1.10.1999, tak nelze mluvit o nějakém poměru oproti zbytku roku, obraty v jednotlivých měsících byly následující:

Celkový obrat : 1.316.602,- Kč
----------------------------------------------
Říjen 1999 263.977,- Kč
Listopad 1999 332.799,- Kč
Prosinec 1999 719.826,- Kč

Rozhodně se dá říci, že tyto výsledky předčily moje očekávání.

3) Od všeho se prodávalo trochu, u žádného druhu zboží se nedá říci, že by se prodával více než ostatní.
Autor: Pavel Hrůza
Datum: 18. ledna 2000



 Profil autora  

Pavel Hrůza

Partner společnosti 24Snails.com Media Production.
Konzultant v oblasti webových služeb a marketingu.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz