Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Komentáře ke článku "Obchodníci a překupníci"


Jméno:
Předmět:
PR článek
Datum:
20.11.2003 17:57:28

Pěkná reklama na APEK - ale nic více. Nevím, odkud autor opsal kontrast obchodníci versus překupníci, ale jen dokazuje, že nemá ponětí, o čem vlastně píše. Pokud bych přijal jeho terminologii, pak bude přece zjevné, že obchodníci a překupníci existují jak na internetu, tak v kamenném světě, a to, co je odlišuje, není prodej prostřednictvím internetu, ale obchodní model.
Zatímco věc s obchodníky a překupníky, uvozovky ve výrazu '"solidní" internetový obchodník', lehce netradiční používání interpunkce a podobné legrácky jsou jen výrazem autorova zvláštního naturelu, s řadou jeho tvrzení, které předkládá k slepé víře bez argumentů, by šlo s úspěchem polemizovat. Opravdu na velmi nízkých cenách NELZE vydělat? Opravdu se o to VĚTŠINA obchodníků snaží? Opravdu počet internetových obchodů roste PŘÍLIŠ rychle? Opravdu kamenné obchody JAKO TAKOVÉ poskytují lepší služby? Opravdu je NEDOSTATKEM internetových obchodů, když za sebou nemají sklad? A hlavně: Opravdu je k něčemu dobrá certifikace jakési APEK? V civilizovaných zemích obchody certifikují zákazníci, proč v je Česku certifikuje skupina obchodníků, kteří tak certifikují sami sebe? Že by hoši měli strach, jakou známku jim zákazníci přidělí?

Jméno:
Jindra Kucera
Předmět:
certifikace
Datum:
21.11.2003 01:21:24

tak tak, clanek na me pusobi jako reklama na APEK. Pritom to vidim uplne zbytecne. Dobry obchod nepotrebuje ani reklamu, zakaznici se mezi sebou na netu dobre informuji a jede to jak dabel (osobni zkusenosti). Natoz nejaka certifikace, ktera tusim stoji (nebo stala) litr mesicne, coz se da pouzit rozumneji na sto jinych veci. Hvezdicky atd. je dalsi ptakovina, protoze to dava prostor ke korupci a podvodum, nekdo dostane vic hvezdicek, protoze si priplati atd. Nebo nejakej zakaznik narazi na problemy u nejvice hvezdickoveho shopu a rekne si, o cem to je, a uz na zadne hvezdicky neveri. Navic si APEK bude plnit kapsu a nedela vlastne vubec nic, nez ze ohodni nakej shop a dam mu nakou znacku. To zase nekdo neco vymyslel a vydelava na tom slusnej balik. No nic. p.s. prave jsem projel prvnich 10 nejnavstevovanejsich shopu z kategorie virtualni obchody na toplist.cz a ani u jednoho jsem ikonu u Apeku nevidel. Myslim, ze to mluvi samo za sebe. Nejakej Apek je docela ukradenej.

Jméno:
Předmět:
PR článek
Datum:
21.11.2003 08:33:29

Článek původně nebyl vůbec myšlen jako propagace APEKu a jeho systému certifikace, ovšem domnívám se, že ani kdyby tak myšlen byl, nebyl by důvod se tomu divit - APEK je oficiálním partnerem serveru...

Co se týče zmíněných "nepřesností" - uznávám, že jsem v některých okamžicích mírně ustřelil.

Vzhledem k tomu, že tento článek je základem seriálu, který by měl "pitvat" podstatu e-komerce a mimo jiné také popsat rozdíl mezi internetových a klasickým obchodováním, věřím, že všechny nedostatky postupně napravím...

Jméno:
Martin
Předmět:
Re: PR clanek
Datum:
23.11.2003 14:51:43

Pan Nebesky, jak je ostatne jeho zvykem, si opet plete pojmy. Nezamenujte prosim _klasifikaci_ (napr. BizRate) s _certifikaci_ (napr. APEK).

Klasifikaci pochopitelne provadeji zakaznici a je odrazem jejich spokojenosti se sluzbami obchodu. Je logicke, ze male specializovane obchody se stovkami vysoce loajalnich zakazniku jako je Musica Bona pana Nebeskeho, bude v takovem hodnoceni mit lepsi znamky nez sirokosortimentni obchody s miliony zakazniku, jako je Amazon nebo CDNow. V tomto smeru je samochvala na strankach Musica Bona ( "Musica Bona je zapojena do systému BizRate, ve kterém zákazníci hodnotí jednotlivé e-shopy, a má zde v oblasti hudby trvale nejvyšší nebo jedno z nejvyšších hodnocení, podstaně lepší než velké e-shopy jako Amazon, CD Now! Nebo CD Universe.") samochvalou, ktera je citit i pres ty draty, co vedou do meho pocitace :-)

Naproti tomu certifikace APEK jsou dokladem o splneni zakladnich (certifikacnich) pravidel a pro certifikaty v tomto smyslu je obvykle, ze jsou vydavany komorou/asociaci/sdruzenim.

Jinak ale souhlasim s nazorem, ze nektere formulace ve clanku nejsou nejstastnejsi a ze autorovy zavery jsou diskutabilni. Nicmene verim, ze nam je pan Kozak ve slibenych pokracovanich vice rozvede a ze budeme mit o cem diskutovat.

Jméno:
Martin
Předmět:
Re: certifikace
Datum:
23.11.2003 15:01:28

Panu Kucerovi muzu jen doporucit, aby si doplnil sve nedostatecne znalosti. "Dobry obchod nepotrebuje ani reklamu" je omyl jako hrom. Plati to i o cene certifikace, ktera je pro cleny asociace zdarma.

Prispevek ale pekne graduje odkazem na toplist.cz. :-) Reknete mi, od kdy je toplist reprezentativnim prehledem serveru ceskeho internetu a od kdy navstevnost obchodu souvisi s jeho ekonomickymi vysledky jako je obrat nebo zisk?

Jméno:
David Nebeský
Předmět:
ad: Martinovo nepochopení
Datum:
23.11.2003 20:02:02

Martine, pojmy si možná pletu, v tomto případě jsem si je však nespletl. Zato vy čtete - kulantně řečeno - poněkud selektivně. A píšete asi rychleji, než přemýšlíte.
Původní článek Davida Komzáka byl pravděpodobně (záměr autora je mi nejasný) oslavou certifikace, ale zároveň volal i po rozdávání většího či menšího počtu hvězdiček dle kvality. To by ale ve vašem slovníku byla asi klasifikace, že? Stavět proti sobě certifikaci a klasifikaci je však poněkud pomýlené. Ono se sice krásně řekne "certifikace není klasifikace", ale už nelze říct "certifikát není klasifikát". Jestlipak to nebude třeba tím, že certifikát je dokladem o klasifikaci a tedy certifikace je tedy prováděním klasifikace (anebo něčeho jiného)? Klasifikace a certifikace tedy nejsou v rozporu jako třeba bernardýn a jezevčík, ale jako bernardým a psí bouda. A to si opravdu nepletu.
Invektivy vůči Musica Bona nechám stranou, protože je střílíte z anonymní pozice. Dotkl bych se však toho, co je vlastně certifikát APEK "Nákup bez obav". Vaše tvrzení, že certifikát APEK je dokladem o splnění certifikačních pravidel APEKu, je sice logicky správné, ale jinak je to učebnicový příklad tautologie. Tedy blábol, přeloženo do srozumitelného jazyka. Certifikát sloužící orientaci zákazníků je (nebo má být) samozřejmě dokladem o tom, co dotyčný poskutuje nebo je schopen poskytovat zákazníkům.
Přeji vám dobrý den.

Jméno:
Martin
Předmět:
Re: Martinovo nepochopeni
Datum:
24.11.2003 10:09:00

Davide, Davide... porad si pletete pojmy. A navic i autorovi jmeno. Jmenuje se Kozak a o vas to odhaluje vsechny ty nectnosti, kterymi jste pocastoval me.

I kdyz to autor neformuluje zrovna stastne, srovnanim s hotely je to definovano docela presne. Hvezdicky u hotelu nejsou zakaznickym hodnocenim, ale oznacenim splneni predem exaktne definovanych kriterii. Jsou tedy variantou certifikace.

Moc me po te vasi definici kruhem a ziskavani dukazu dokazovanym v prvnim odstavci pobavila ta zminka o tautologii :-) Doporucuju slovnik cizich slov, protoze neni vetsi ostudy, nez pouzivat cizi slova bez znalosti jejich vyznamu. To se pak opravdu objevi nejeden blabol :-)

Hezky den.

Jméno:
David Nebeský
Předmět:
Re: Martinovo nepochopeni
Datum:
24.11.2003 17:20:34

Autorovi se za zkomolení jména omlouvám. Možná to zkomolení odhalilo nějaké mé nectnosti, ale ne ty, kterými jsem počastoval vás: selektivní čtení (selektivním čtením jméno asi ani zkomolit nelze) a předbíhání psaní před myšlením (o jménu se nepřemýšlí).
V druhém odstavci (který vy asi počítáte jako první) jsem nic kruhem nedokazoval. Poukázal jsem na to, že autorův článek volá mimo jiné po něčem, co se obecně nazývá klasifikace (udělování počtu hvězdiček), a na to, že stavět proti sobě klasifikaci a certifikaci, jako to děláte vy, není možné. Kde v tom vidíte důkaz kruhem mi je zcela nejasné.
Slovník cizích slov jsem nepoužil, přesto se odvažuji se vší vážností tvrdit, že význam pojmu tautologie docela dobře znám. A tvrzení, že certifikát (vy jste napsal 'certifikace', ale asi jste měl na mysli certifikát) je dokladem o splnění certifikačních pravidel", elemantární tautologií opravdu je. Možná vás ve škole učili, že tautologie je důkaz kruhem, ale to je nepřesné a proto pojmu tautologie asi pořádně nerozumíte. Když jsem pro vás teď hledal vhodnou a výstižnou definici, podíval jsem se do Merriam-Webstera, a objevil jsem následující: "needless repetition of an idea, statement, or word". Už chápete?
Přeji dobrý den.

Jméno:
Martin
Předmět:
Re: Martinovo nepochopeni
Datum:
26.11.2003 12:48:44

Myslim, ze dalsi diskuse neni potreba. Ctenari si udelaji usudek sami.

Jméno:
Jindra Kucera
Předmět:
odpoved
Datum:
02.12.2003 01:16:00

vychazim z prace, takze nepotrebuji doplnit znalosti. Znam par shopu, ktere nemaji zadnou reklamu po webu a ani jinde a presto na webu ve svem oboru jasne vedou. Myslim, ze to neco naznacuje. Proste zakaznici si reknou. Jinak samozrejme souhlasim, ze s reklamou by to bylo jeste lepsi. Toplist - priklad. Nicmene v prvni destice je cca pet shopu, ktere se stabilne objevuji v top ten navrcholu a podobnych serverech. Vetsinou techto pet hodne casto vidame v casopisech na recenzich atd. Myslim, ze kdyby nebyly uspesne, tak o nich nikdo nepise a tu navstevnost by taky nemely, kazdopadne i kdyz samozrejme neni prima umera navstevnost a zisk a obrat, tak to take neco vypovida a to, ze ani jeden z nich nema ikonu apek na svych strankach je jasny dukaz toho, ze to proste neni potreba. Proste chci rict, ze muze bejt obchod s ikonou a bude mit obrat jeden meloun za rok a pak bude treba eva.cz apod, ktera na apek kasle a ma obrat dvacet melounu, zalezi proste na tom, jak je spokojeny zakaznik. Az bude mit apek takovou popularitu a takvou kampan, aby to lidi zacli brat ne vedomi, tak se to mozna zmeni, ale verim a jsem si tim jist, ze toho nikdy nedosahne, lidi porad daji jen na sebe. V tomhle state uz nikdo nikomu jinemu nez sobe ci znamym neveri. Zdarma - no, pokud jsem tady ulit, tak sorry, pamatuju, kdyz za to byl cca litr mesicne, tedka jsem to nekontrolova. NIcmene se mi to nezda, nechteji nahodou neco za to, ze se clovek stane clenem? Zadarmo to urcite nedelaji...

Jméno:
pavel
Předmět:
cistota
Datum:
03.12.2003 11:17:31

<i>vsak ono se to procisti</i>

Jméno:
Předmět:
opsano?
Datum:
06.04.2006 08:19:27

Tento clanek clanek uz pan Kozak jiz jednou pred casem publikoval, ze? Napada me primer "napsano, nebo opsano"? (i kdyz zrejme opisoval sam od sebe, nepripada mi takovyto pristup prispevatele seriozniho serveru prilis vhodny).

Jméno:
Předmět:
PNEUMATIKY
Datum:
06.10.2008 14:18:39

Z obsahem článku v zásadě souhlasím. Protože vlastním a provozuji pneuservis, mám mnoho zkušeností se zákazníky, kteří si kupují pneu od internetových překupníků. Nemám totiž výstižnější pojmenování.Jde totiž o to, že tito
prodejci porušují zákon o odpadech(tzv,zpětný odběr) a delegují tuto povinost na servisy. Zákazník int. obchodu by totiž měl odeslat své ojeté pneu, zpět na prodejce. Prodejce převezme ojetiny, ZAPLATÍ poštovné a Pošta vrátí onen poplatek na adr. odesílatele(zákakníka).Pak je vše v nejlepším pořádku. Praxe je ovšem jiná.
Proto si myslím, že je nejvyšší čas takové tzv.
"obchodníky" zažalovat. Přeji pěkný den. F.Koreček