Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Komentáře ke článku "eBanka přestala naslouchat svým zákazníkům"


Jméno:
Předmět:
Smutek
Datum:
25.03.2002 14:29:45

Jako klientovi eBanky (a dříve Expandia Banky) je mi z jejich přístupu hrozně smutno. Nikdy bych si to nemyslel, ale opravdu začínám uvažovat o odchodu jinam... Je pravda, že uživatel Berushka jim asi musel lézt na nervy, ale to bylo hlavně tím, že měl v 95 % případů naprostou pravdu. Jediné rozumné informace se daly získat maximálně od dalších zákazníků eBanky; standardní odpovědí, kterou na jekýkoliv dppotaz podávala přímo eBanka, bylo něco v duchu: "Děkujeme za Váš námět, který postoupíme odpovědnému oddělení. Děkujeme." Jejich děkování mi ovšem dosti připadalo jako "Děkujeme, odejděte."

Jméno:
Předmět:
Taky moc smutno
Datum:
26.03.2002 12:10:32

Moje stanovisko:
Ostre protestuji proti zruseni eBankovni diskuse a proti forme, jakou to bylo udelano ze dne na den bez jakehokoliv predbezneho upozorneni!

Uvedomte si, prosim, ze k diskusi meli pristup pouze Vasi jiz registrovani klienti a z jejich prispevku i pres ruzne vyhrady jsem citil v posledku vzdy loajalitu s Vasi bankou. Problemy jsou prece vsude a sdeleny problem se stava problemem polovicnim. Argumentujete, ze "diskuse se stala prostředím k řešení obecných otázek nesouvisejících s funkčností účtu a službami poskytovanými bankou". Je to polopravda, nebot spousta prispevku se tykala stale otazek kolem funkcnosti uctu. Navic, Pokud byste Vasi argumentaci mysleli vazne, ponechali byste v provozu alespon bankovni cast diskuse. Takto jsou Vase argumenty pokrytecke a skryvaji se za nimi naprosto jine duvody.

V "porevolucni" dobe jsem se jiz casto setkal s postupem ruznych firem a firmicek, jejichz prvoradou snahou bylo izolovat navzajem sve zakazniky a tim snizit na minimum jejich mozny vhled do cinnosti onech firem. Uzavrenim Vasi diskuse jste se k memu velikemu zklamani priradili v mych ocich po bok techto casto neserioznich podnikatelu. Odcinte, prosim, tento zbrkly neuvazeny krok a diskusi opet zprovoznete! Jsem si jist, ze Vase obavy z odlivu klientu se ukazi pri zachovani vysokeho standardu Vasich sluzeb jako liche.

S pozdravem
Stanislav Bobrik



Odpoved:
eBanka pristoupila ke zruseni diskuse z toho duvodu, ze se jeji puvodni zamer, kterym bylo odpovidani konkretnich dotazu klientu, temer vytratil. Diskuse se take ucastnil velice omezeny pocet klientu.
eBanka by se rada vsem svym klientum venovala individualne. Budeme proto radi, pokud vyuzijete nasi 24 hodin denne obsluhovane klientske linky 0800 124200 nebo nam sve dotazy zaslete e-mailem (klient@ebanka.cz).

S pozdravem

Kamil Rataj
Klientsky servis
eBanka

Jméno:
Předmět:
eBanka sux
Datum:
26.03.2002 12:53:53

jenom souhlasim

Jméno:
Předmět:
Proc jsem zvolil eBanku
Datum:
26.03.2002 16:58:05

Zhruba pred dvema lety jsem zvolil Expandia Banku z duvodu rychleho pristupu ke svym penezum a velmi, pro mne dobrym podminkam. Rychli pristup zustal, ikdyz se o tom da nekdy pochybovat kdyz se na potreti neprihlasite protoze Vas system schodi a co se tyce sluzeb tak jsem posilal penize prostrednictvim uctu na slozenku a prijemce je dostal po 5ti tydnech - BEZ KOMENTARE -.Zdrazeni vyberu z automatu to mate tak, jednou jsem se informoval jak to bude u eBanky na Hotline lince kde mi bylo receno bezezmen a do 14ti dni jsem se nestacil divit.
S tim ze se zacina vzdalovat klientum souhlasim a jestli se to nezmeni tak se to bude rovnat Sporitelne od ktere jsem utekl a udelam to i ted.

Jméno:
Předmět:
Posledni hrebicek ...
Datum:
27.03.2002 09:50:49

ted hned, jdu na ucet overit zde napsane skutecnosti. Pokud je to tak, koncim s eBankou (mam tam dva ucty).
P.S.:
V clanku treba nebyla zminena zmena cervene barvy u debetnich operaci na neznatelne podsediveni cele radky. Rekl bych , ze na tuto akci byl nejbourlivejsi negativni ohlas v diskuzi vubec... Kdovi jestli to nebyl ten pravy impulz pro zruseni diskuze.

Jméno:
Předmět:
je to smutne, ale je to tak ...
Datum:
27.03.2002 10:15:47

Musím říci, že mne rovněž eBanka dost podstatně zklamala a zklamává. Vybral jsem si ji hned v počátku její existence jako onu pověstnou "štiku" ve vždy poměrně zatuchlém rybníce českého bankovnictví a musím říci, že zpočátku jsem skutečně nelitoval. Přesto, že její služby nikdy nebyly z nejlevnějších, vyvažovala mi tento fakt tím, že mi dávala pocit skutečné péče o mne - svého zákazníka.

Po změně majitele jsem doufal, že nenastane nejhorší, ale postupný vývoj událostí (jejiž rozhodně ne úplný výčet je uveden v článku - vzpomeňme rovněž například změnu pojištění k platební kartě z AIG na ČP, o které se klient dozvěděl až po té, co převzal - a tím i zaplatil -obnovenou platební kartu a pro jistotu hned na dva roky; rozdíl v kvalitě pojištění snad ani není nutné zdůrazňovat) tuto planou naději důsledně udolal.

Poslední vývoj mne jen utvrdil v tom, že rozhodnutí uzavřít jak osobní, tak firemní účty vedené v této bance bylo správné. Se stejnou vehemencí, s jakou jsem v prvních letech existence banky tuto svému okolí doporučoval dnes všechny přátele a známé před eBankou varuji. A rozhodně nejsem zdaleka sám.

Myslím, že ztráta loajálního jádra zákazníků, která se dnes již zdá nevyhnutelnou, bude eBanku a potažmo ČP jednou v budoucnu dost mrzet. Je to totiž jediný významný kapitál, který tato banka kdy skutečně měla.

Jméno:
Předmět:
Otázka
Datum:
27.03.2002 11:08:27

Dobrý den.
Je sice hezké, že zde říkaté, že situace se horší, ale jaké je tedy řešení? Mohl by mi někdo z přítomných diskutujících sdělit k jaké bance máme přejít? Která jiná banka má minimálně sróvnatelné služby? Předem Vám všem děkuji.

Jméno:
Předmět:
Souhlas
Datum:
27.03.2002 12:56:30

Plně s článkem souhlasím. Před časem jsem se stal klientem eBanky poté, co jsem opustil ČSOB z důvodu jejího naprosto zhůvěřilého chování ke klientům. Po posledním kroku eBanky mám dojem nikoli že jsem šlápl z bláta do louže, ale z jednoho hovna do ještě většího. BTW, iDnes dnes avizuje zdražení poplatků za vedení účtu u eBanky - na stránkách eBanky ani slovo (toto "informování" bylo též kritizováno v diskusi).

Jméno:
Honza
Předmět:
Odchazim
Datum:
28.03.2002 12:15:50

Osobne tohle jiz pokladam za posledni kapku k tomu, abych z eBanky odesel a to jak s osobnim uctem tak firemnim. Zatim nevim, kterou banku budu vyuzivat, ale vypada to a KB a jejich mojibanku.cz, to vypada na zatim nejelepe udelany system krome eBanky.
Ale tohle si nemohu nechat libit a nenecham. Platim hoooodne penez a za to chci nadstandard a pokud neni, tak budu platit malo (jako treba v KB) a budu mit normalni sluzby.
Takze sbohem eBanko...

Jméno:
Předmět:
Jo jo ... je to tak
Datum:
28.03.2002 12:45:47

Je to nějak s tou naší eBankou horší a horší. A viděli jste už nové ceníky platné od 1.4.2002 ? .... Myslím, že tohle se líbit nebude. Kdypak tak ČP furt někam nestrkala ty svoje prsty .... to by se to žilo.

Jméno:
Předmět:
Mentlik neprisel z CP
Datum:
28.03.2002 14:11:40

Velmi s vasim clankem souhlasim. Jen bych dodal, ze podle mych informaci prisel Mr. Mentlik z Ceske Sporitelny. Kulturou, kterou si s sebou prinesl (a kvuli ktere byl PPF dosazen na tento post) samozrejme kurvi eBanku. Dalsi poznamka ohledne zmeny nazvu - spolecnost Expandia si tuto zmenu vyminila pri prodeji spolecnosti.

Tepejte do nich, jak to jen pujde.

S pozdravem

David

Jméno:
Předmět:
Článek je příliš jednostranný
Datum:
28.03.2002 15:22:55

Zmiňovaný článek obsahuje řadu jednostranných informací, které nemají nic společného s objektivním novinářským přístupem.

Krátce k některým skutečnostem uvedeným v článku:

-eBanka se nedistancuje od komunikace s klienty. Klienti mají možnost se spojit s eBankou mailem, telefonem na bezplatné lince, prostřednictvím Klientských center, faxem či poštou. Což je rozhodně široký záběr, jak získat podporu nebo informace. Tato forma je navíc individuální a podrobnější, než umožňuje veřejná diskuse. Bankéři využijí čas, který věnovali dotazům - často absurdním, k zákaznické péči ostatními formami.

-Inovační duch se z eBanky určitě nevytrácí. Od vstupu nového vlastníka přinesla banka klientům řadu novinek. Za rok 2001 jde například o: hypotéky, firemní úvěry, životní pojištění, stavební spoření,penzijní připojištění, investice do podílových fondů,platební karty VISA, internetová platební karta, řada co-brandovaných karet, GSM banking a Mobilní Elektronický klíč s Eurotelem, dětská platební karta, studentský program.

-Změna názvu banky byla v rámci přechodu pod novou finanční skupinu logická, nový název symbolicky ukončil přechod z jedné finanční skupiny do druhé. Bylo vybráno nové jméno, které přesně koresponduje se zaměřením banky, je dynamické a moderní. Změna názvu banky byla celkově veřejností přijata velmi dobře, klienti tento fakt vzali v naprosté většině jako samozřejmost, k čemuž přispěla i webová adresa www.ebanka.cz používaná od začátku existence eBanky. V současné době je podle marketingových výzkumů název eBanka na českém trhu dobře etablován.

-eBanka zcela jistě nepoužívá klamavou reklamu. V případě firemného účtu skutečně došlo ke zvýhodnění ceny (o 85,- Kč) v důsledku možnosti nahradit Osobní Elektronický klíč novým Mobilním Elektronickým klíčem s pohodlnější obsluhou.
-Oddělení poplatku za pronájem Osobního Elektronického klíče bylo provedeno z důvodu lepší orientace a logičtější struktury ceníku. Bankéři vždy informují klienty o ceně jednotlivých bezpečnostních prvků k přístupu na účet (tj. i Osobním Elektronickém klíči), navíc jsou vždy zdůrazňovány výhody Mobilního Elektronického klíče. eBanka má jako jedna z mála na svých webových stránkách zveřejněn KOMPLETNÍ a přehledně strukturovaný CENÍK služeb.

-eBanka blokovala použití karet pro platby na internetu z důvodu větší ochrany finančních prostředků klientů, a to jen těm klientům, kteří platební kartu k těmto účelům nevyužívali. Každý klient se může rozhodnout, zda-li bude svou platební kartu chtít používat pro internetové transakce a nést riziko zneužití, blokaci může kdykoliv zrušit přes internet nebo telefonního bankéře. Klient, který si žádá o novou platební kartu, si sám určuje, zda-li bude chtít mít povoleny internetové transakce. eBanka nabízí bezpečné možnosti platby na internetu - platební systém a od minulého roku internetovou platební kartu, o kterých se článek nezmiňuje.
-Vyšší bezpečnost platebních karet plynoucí z vlastností účtu u eBanky: rozhodnutí, zda bude konkrétní prvek bezpečnosti klient využívat (tj. zasílání podmíněných informací, připravované zamykání karty) plně záleží na jeho svobodném rozhodnutí, eBanka žádného klienta nenutí k využívání těchto služeb. Pokud je ale využívat bude, bezpečnost karty se tím zvyšuje.


Na závěr nabízíme všem klientům, kteří bance chtějí sdělit své zásadní připomínky jakéhokoliv typu, účast v anketě, která právě probíhá na webové stránce eBanky. Téma ankety jsou kvalita služeb eBanky a spokojenost klientů s Klientským systémem. Pokud máte zájem bance cokoli konkrétního sdělit, rádi se Vaše názory dozvíme a budeme s nimi pracovat.

Jméno:
Předmět:
Paní (slečně) Petroncové
Datum:
28.03.2002 18:51:24

To, co říká paní Petroncová z eBanky, může a nemusí být pravda. Ono totiž každý fakt může bý reprezentován z několika pohledů, od nejčernějšího až po ten nejrůžovější.
Rozhodně ovšem nemůžete napadnou fakt zmiňovaný autorem článku, cituji: "A tak banka udělala s pluralitou rázný konec. Rozdělila nebezpečně chytrou skupinu na stádo jednotlivců a vykázala jim oddělený prostor na zákaznické lince. Narozdíl od diskusního fóra zde nehrozí, že by chybné a nesmyslné odpovědi někdo opravoval. A taky zde nehrozí, že by se o průšvihu banky dozvěděl někdo další."
To je přece svatá pravda. Úroveň odpovědí na bankovní diskuzi leckdy silně pokulhávala za diskuzí veřejnou (většinou "Váš podnět bude předán odpovědným pracovníků, děkujeme, děkujeme!); a to o něčem svědčí. Netvrďte mi, milá panéí Petroncová, že je pro Vaši banku lepší (rozumějte ekonomicky výhodnější) každou otázku zodpovídat na zákaznické lince; kdybyste z bankovní diskuze udělali fungující nástroj (tedy třeba včetně vyhledávání, čehož jste nebyli - kolik že roků? - bez ohledu na Vámi tak žádané podněty - kterých se muselo za tu dobu několik tisíc sejít - schopni), spoustu lidí byste od pro eBanku drahých zelených linek odklonili.
On totiž jediným důvodem pro zrušení bankovní i veřejné diskuze bylo právě to, co jsem ocitoval z článku.
A celé Vaše PR oddělení si může tvrdit co chce. Než byste pro Vás nepohodlnou službu vylepšili, prostě ji zaříznete jako husu.
Věru klientský přístup!

Jméno:
Předmět:
RE: Článek je příliš jednostranný
Datum:
28.03.2002 22:52:22

Chtěl bych poděkovat paní Petroncové za názor a vystoupení. Nakonec, je to především její práce PR specialistky, kterou jsem v části článku kritizoval.

Musím říci, že se mi moc líbí, jak PR specialisté kreativně přistupují k presentování mnohdy nepříjemných skutečností. Když banka celkově zdraží své služby a jen rozdělením paušálního poplatku na dvě položky dosáhne optického zlevnění, je to presentováno v tiskové zprávě jako "eBanka nabízí od zítřka Firemní účet s výhodnějšími cenami". Když novinář podobně kreativně přistoupí k volbě názvu článku, dočká se od PR specialistů nařčení z neobjektivního novinářského přístupu.

Jiný příklad. Tisková zpráva říká: "eBanka představuje bezpečnou možnost placení na Internetu, internetovou platební kartu Eurocard-MasterCard". Zde je doměnka, že se jedná o klamavou reklamu, se značnou pravděpodobností pravdivá, protože 100% bezpečná možnost placení neexistuje, stejně jako neexistuje nevyloupitelný trezor nebo neprolomitelná šifra. V civilizovaném světě by čerstvě okradený zákazník, argumentující touto tiskovou zprávou, soud proti bance s velkou pravděpodobností vyhrál.

A zůstaňme ještě u platebních karet. eBanka pracně a nákladně zavádí v praxi nepoužitelné nástroje na rádoby zvýšení bezpečnosti platebních karet. Ve skutečnosti však pouze zastírá zásadní skutečnost, že rizika spojená s užíváním platebních karet přenáší na své zákazníky v podstatně větší míře, než je ve světě běžné. Potřebuje zákazník odemykat kartu před každým použitím a zamykat kartu po každém použití? Nepotřebuje, pokud ručí za fraud max. do 50 USD, tj. cca. 1800 Kč. Připadá mi to, že se snažíte odvést pozornost zákazníků od podstaty věci - kdo si hraje s blokováním karty nepožaduje světový standard služeb...

Jméno:
Předmět:
Změna názvu
Datum:
29.03.2002 02:44:24

Nový název je podle mého názoru lepší. Koresponduje s doménou, navíc mnoho lidí bance říkalo "ebanka" ještě za dob Expandie. I Expandia, když získala kvůli licenci Zemskou banku, sáhla po přejmenování :-). Teď je název natolik neutrální, že když ČP banku prodá, tak nebude důvod ji přejmenovávat kvůli tomu, že v názvu straší jméno nějaké finanční skupiny. (Samozřejmě - kdyby eBanku pohltila nějaká silná banka, v rámci budování brandu by možná stejně ke změně názvu došlo... Proč by ale ČP prodávala, když je skvělé mít v portfoliu banku i pojišťovnu.). ČP neměla jinou možnost než nechat v názvu exnout slovo Expanida :-) /resp. amputovat xpandia/

Jméno:
Předmět:
Tak jsem si prosel novy cenik eBanky
Datum:
29.03.2002 07:01:36

a pochopil proc zrusili diskuzi ...
boji se, ze by lidi ucastnici se diskuze houfne rusili ucty , ale maji smulu sve dva ucty tam opravdu rusim.
A po precteni novych "vyhodnejsich" ceniku s mnohem lehcim srdcem.

Jméno:
Předmět:
Prosba
Datum:
29.03.2002 08:35:59

Muzete mi, prosim nekdo poradit, jakou banku si mam zvolit pro jeden soukromy a jeden podnikatelsky ucet. Aby to nebyla reklama, napiste mi, prosim, mailem. Dekuji
Jeste par slov pro PR oddeleni eBanky. Rozumny clovek dela rozhodnuti, jakym je beze sporu i vyber banky, s ohledem na mozny vyvoj v budoucnosti. To co stihla eBanka predvest za posledni pulrok me utvrdilo v tom, ze eBanka je subjekt s naprosto nepredvidatelnym chovanim a podnikatelsky ucet u eBanky rozhodne zakladat nebudu a osobni co nejdrive zrusim. Opravdu by me nebavilo vymyslet si polopravdy, abych neco zakryl. Ocenuji otevrene jednani.

Jméno:
Předmět:
Pro soukromy ucet ZB
Datum:
29.03.2002 11:03:01

Pro soukromy ucet doporucuji Zivnobanku, ktera ma vedeni uctu vcetne pristupu k uctu pres internet (oproti Expandii sice nic moc, ale staci to) ZDARMA.

PS: Doufam, ze nam to tu taky nezavrou :-)

Jméno:
Předmět:
??????????? ????? ?????????
Datum:
29.03.2002 12:49:48

Prominte ale nevim cemu se tak vsichni divite.
Je to uplne nejprimitivnejsi marketingovy postup
jaky je vseobecne znam. Nalakat zakazniky na
libive nekomercini sluzby a jsou zakaznici vasi
tak z nich vyzdimat co nejvic. V pripade moznosti
tento kolotoc nekolikrat zopakovat.
Ekonom. system UAD "Up and down".

Jméno:
Předmět:
Re: Článek je příliš jednostranný
Datum:
29.03.2002 13:44:51

Nevim, jak pani/slecna Petroncová prisla na to, ze firemni ucet se zlevnil o 85Kc. Podle me, jde o zdrazeni o 30Kc. Tech 85kc uspor je pitomost, protoze MEk bylo mozno pouzivat jiz hodne dlouho (a take to delam).
Je sice hezke, ze je cenik cely, ale nikde se srozumitelne dozvedet, co vlastne potrebuji jako "zaklad". K cemu je mi vedeni uctu za 19Kc/79Kc, kdyz si vlastne musim (proc bych jinak byl u eBanky, ze? rozhodne ne kvuli urokum ci poplatkum) priplatit za "prime bankovnictvi". Nemluve o zpoplatneni uctu v dalsi mene.
O dalsich "upravach" ceniku netreba snad ani mluvit.
Asi zacnu uporneji patrat po alternativach

Jméno:
Robert Suman
Předmět:
informace + dotaz
Datum:
29.03.2002 15:54:55

Rusim svuj jak firemni , tak osobni ucet u Expandia banky , totez ucini i moje pritelkyne a durazne to doporucim vsem podrizenym .

S pozdravem

Robert Suman


P.S. Uvital bych diskusi na tema alternativy k Expandia , kam prejit .

Jméno:
Předmět:
Bankovní diskuse na serveru e-komerce.cz
Datum:
29.03.2002 19:25:25

Zareagovali jsme na hlasy vaš, našich čtenářů a připravili jsme pro vás náhradu za bankovní diskuzi. Od dnešního dne se můžeme scházet na stránkách

http://diskuze.e-komerce.cz

A jak se tak koukám, prvního diskutujícího si tyto stánky už našly.

Jméno:
Předmět:
Nove diskuze!
Datum:
29.03.2002 19:57:45

Jelikoz zruseni diskuzi v klientske casti eBanky bereme u jako krok zpet (je jiste dobre znat nazory ostatnich zakazniku), je k dispozici od dnesniho poledne podobne verejne forum na adrese http://ebanka.webhost.cz/ (popr. http://webhost.cz/ebanka).

Doufame, ze tato nezavisla diskuze bude ctena i kompetentnimi osobami z eBanky a ze do ni budete prispivat i Vy.
Chtejte znat nazor ostatnich!

Jméno:
Předmět:
;(( moje nadsenie z e(xpandia)banky tiez opada
Datum:
30.03.2002 02:43:48

Nasa spolocnost je klientom eBanky od cias jej vzniku.

Kedykolvek prisla rec na ucet v eBanke, vsade som to kazdemu doporucil a nevedel som si vynachvalit moznosti, ktore toho casy vysoko prevysovali moznosti ostatnych bank (ked mi v Singapure prisla SMSka o platbe na ucet, tak som to SMSkou poslal na terminovany vklad - no nie je to uzasne?!?).

Posledne dni i nam v eBanke neurobili radost. Co cert nechcel kolegovi sa pokazil EK (kalkulacka), tak sa zasiel spytat do eBanky ako ma postupovat. Tam sa "nahodou" dozvedel o zmenach, ze nas ucet (sice firemny, ale zalozeny v case ked existovali len osobne ucty, takze vedeny za podmienok ako osobny ucet a nebol dovod toto menit - bolo to stale cenovo najvyhodnejsie) bude od 1.4 skonvertovany na jeden z novych pausalov. Ten umoznuje pouzit MEK, takze kolega sa rozhodol, ze uz nebude dalej pouzivat kalkulacku (lebo jej vymena stoji 1.800,- Kc). Ale doslo k nemilemu prekvapeniu: pracovnik banky (bez jeho vedomia) uz z uctu stiahol spominany poplatok a ze mu kluc vymeni. Kolega argumentoval, ze predsa o vymenu neziadal, tak ako je mozne, ze k tomuto doslo. Na to sa mu dostala odpoved, ze je to preto, lebo pracovnik citujem: "videl", ze je poskodeny a musel ho vymenit! Neviem co dalej k tomuto dodat?

Ucet si v eBanke nechame, komfort sluzieb stale prevysuje ostatne banky, ale uz rozhodne nepatrime k nadsencom, ktory budu toto doporucovat kazdemu. Dovodom preco zotrvame u eBanky je moja konzervativnost a pohodlnost. Vacsine ostatnych vsak bude postacovat i ponuka konkurencie.

Robert Drotar
SOFIST, s.r.o.

Jméno:
Předmět:
konec diskuze v ebance
Datum:
30.03.2002 13:02:48

Emile, rozumim ti. Casto me mrzi kdyz neco co pri zrodu vypadalo tak dobre se pak zacne rovnat se stadem a zacne se chovat stejne jako vsichni "velci" na trhu. Zamysli se ale: Kdyby si byl predseda spravni rady e-banky: byl by si zvolen predsedou abys podporoval uslechtile myslenky a podporoval sirokou pluralitu nazoru a nebo by jsi tam byl dosazen abys vydelal penize? Kdyz by se ti diskuzni forum nehodilo do kramu a videl bys, ze ti "vzdelanejsi" uzivatele ti tam mohou ty ostatni ovlivnovat a ukazovat jim, co vsechno je spatne -i to, na co by jinak ti ostatni neprisli -Zavrel bys to forum nebo ne? Jestli odpovis, ze ne, tak bys byl spatny manazer. Ten, kdo v e-bance rozhodnul to forum zavrit udelal jedine spravne rozhodnuti -on je placen, mimo jine, take za vytvareni pozitivniho image (bez ohledu na to, jaka je skutecnost). E-banka tu neni pro obecne blaho, ale aby fungovala do takove miry, aby ji klienti platili a aby vydelala -tak prece funguje kapitalismus. Diskusni forum hledejme na vysoke skole, v neziskove organizaci, na strankach "zelenych" enbo v nejakem klubu nebo na e-komerce.cz.
Mark

Jméno:
Předmět:
RE: konec diskuze v ebance
Datum:
02.04.2002 11:35:28

Psal jsem tento článek z vlastního pohledu, protože nemám rád, když se někdo schovává za neuchopitelnou (mlčící) většinu. Ale vlastně vznikl na základě diskusí s ostatními zákazníky banky, lidmi které znám a kterým jsem nezřídka eBanku doporučil. Ti všichni se vyjadřovali prakticky shodně - eBanka "pojišťovatelní". A to rozhodně není radostná zpráva.

V případě, kdy jste mě pasoval do role předsedy představenstva jste mi ale moc na výběr nedal. Když řeknu, že bych fórum nezrušil, "byl bych špatný manažer". Skusme to shrnout:

- podle jedné z informací hodně přes 80% zákazníků eBanky používá k ovládání svého účtu Internet. Logicky, je to nejpohodlnější. Chci tím ale říci, že chování zákazníků aktivně používajících Internet je odlišné od běžných norem. Tito lidé jsou zvídavější, povětšinou inteligentnější, patří mezi příjmově silnější skupiny a mají tendenci vytvářet komunity jakožto určitou formu náhrady osobního kontaktu.

- bankovní diskusní fórum bylo přístupné pouze pro zákazníky. Nebylo tedy nástrojem kazícím image banky na veřejnosti.

- pro banku je podle mého názoru výhodnější, když se určitá nespokojenost se službami vybouřila v široké veřejnosti nepřístupné bankovní diskusi, než jak tomu bude nezřídka teď - na veřejnosti.

- v rámci bankovní diskuse měla banka prakticky neomezené možnosti komunikace se svými zákazníky, široký prostor pro ovlivňování a tlumení vášní. To že tento prostor banka nedostatečně či neobratně využívala je jiný problém.

Když to podtrhnu a sečtu, vyplývá mi z toho, že banka poškodila sama sebe tím, že zrušila komunikační nástroj komunity svých silně loajálních zákazníků, ztratila možnost je v rozumné míře ovlivňovat a poškodila svůj image vysoce inovativní společnosti. Náklady na zajištění stejných výsledků teď budou mnohonásobně vyšší.

22. března banka zrušila diskusní fórum, 25. března vyšel tento článek. 28. března banka vyhlásila průzkum veřejného mínění, jen aby mohla říci, že svým zákazníkům nadále naslouchá. Ale náklady na takový průzkum převyšují náklady na rok provozu diskusního fóra. Opravdu si Marku myslíte, že to bylo správné rozhodnutí?

Jméno:
Předmět:
eBanka jde do háje
Datum:
03.04.2002 04:02:12

Když jsem se před 3 lety rozhodoval pro banku, která bude hospodařit s mými příjmy, našel jsem jako oázu v poušti tehdy ještě Expandia Banku. Přístup k zákazíkovi a nabízené služby neměly konkurenci.Doporučil jsem jí spostě známých a firemní účet jsem si založil také tam.
Když do Expandia Banky vstoupila ČP, tušil jsem změny k horšímu, neboť s touto institucí mám mnho špatných zkušeností.
Ale to, že eBanka (e v názvu mělo symbolizovat modernost, dynamičnost a možná i e-komerci) uvede v ceníku položku přímé bankovnictví, to jsem nečekal. Navíc zdražení je takové, že snad jakákoliv jiná banka je levnější. Standard přístupu ke klientům jde taky dolů, a převod v rámci banky do 5 minut? To až se mě jednou děti zeptaj - A tati? to jste museli do banky chodit?
Ještě čekám změnu vzhledu výpisu z účtu na standard české spořitelny před dvěma lety a končím.

Omlouvám se za délku příspěvku, ale v bankovní diskuzi už si zanadávat nemůžu.

Jméno:
Předmět:
Sbohem
Datum:
04.04.2002 11:08:11

Je potřeba konat činy, tak i když zrušení není nejlevnější, je to stále levnější než vedení na další období.
Tedy sbohem.
Teď jsem GEniální, a jen doufám, že se nebudu převlékat častěji.

Jméno:
woe
Předmět:
Banka je totiz vubec nezajima!!
Datum:
04.04.2002 23:14:49

Takhle to dopada,kdyz nekdo kupuje banku ,ale nezajima se o ni jako financni ustav,nybrz se zajima jen o bankovni licenci!!!!!!
CP nesla po bankovnim dome ,ale po bank.licenci!!Hodne lidi (a dobrejch) uz z eBanky odeslo,hodne lidi (A dobrejch) v bance zustalo ,ale maji svazane ruce.Pani Lenka P. nam tu predvedla klasicky priklad toho,jak se vlastne papouskuje!!Lenko P.! toto nejsou vase slova,byla jste jineho nazoru,ale asi Vas chapu,nechcete prijit o praci.
Co kdyby jste se zde vyjadril pane Mentlik Vy osobne a vasima slovama,ne slovama poradcu.??(pokud je mate)!
Ja jen cekam a jsem zvedav,kdy to vase zasahovani do vlastni aplikace systemu,kdy to prinese nefunkcnost nektere funkce a dalsi problemy!!!!!????

Mimochodem ,zkuste si dukladne a nekolikrat za sebou precist Vseob.Podminky. a to "Banka je povinna,zajisti ci jak je to tam....!! Myslim ze poruseni VP je jednim z duvodu kdy vypovedet smlouvu o vedeni uctu!!!(a to je jina vec nez zruseni uctu!!!) Neni-li smlouva ,neni ......!!!Co Vy na to??

-woe-

Jméno:
Předmět:
Muje zkušenost s Ebankou
Datum:
23.01.2008 13:29:37

Můj příběh je sice z trochu jiného soudku, ale posuďte sami, jestli se jedná o fér jednání...

http://hodza.net/2008/01/22/raiffeisen-bank-ebanka-prace-a-kariera-ne-dekuji-ja-zustanu-doma/