Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Komentáře ke článku "Malé a střední české firmy se do elektronických tržišť nehrnou"


Jméno:
Předmět:
Výhodnost nákupu na B2B tržišti
Datum:
26.07.2002 12:22:17

Pracuji ve veřejné správě a od podzimu tohoto roku možná bude náš úřad nucen nakupovat veškeré IT prostředky (HW) na el. tržišti. Přínos takovéhoto postupu pro mne nebude žádný, protože jako malá organizace nakupuji počítačový HW jedenkrát ročně v objemu max. 350 0000 Kč a tak není pro mne problém oslovit několik dodavatelů a porovnat jejich nabídky. Počítám, že malé nákupy typu 1 tiskárna LaserJet, která leží obchodníkovi se sídlem naproti přes ulici ve skladu a je okamžitě k mání, bodou pro mne spíše komplikací než přínosem. Naopak zřejmě přijdeme o slevy cca do 5%, které nám obchodníci poskytují, protože je vyinkasuje provozovatel tržiště. Samozřejmě uznávám, že pro nákupy velkého objemu zboží je B2B tržiště jistě přínosem, ale musí se jednat o zakázky od 500 000 Kč výše, kdy je navíc potřeba naprostá transparentnost celého procesu nákupu.

Jméno:
Předmět:
Konec korupce ve státní správě
Datum:
28.07.2002 01:10:56

To je klasický příklad proč el. obchodování není rozvinuto. Malé a střední firmy považují řadu možností které poskytuje Internet za zbytečné. Argumenty typu např. snížení transakčních nákladů, absolutní přehled, zastupitelnost to všechno a řada dalších výhod se nehodí do krámu, protože by řada lidí přišla o práci, nebo minimálně by se velice rychle ukázalo kdo je neschopný. Veřejná správa by měla jít příkladem, ale toho se asi nedočkáme, protože většina státních zakázek má předem určeného dodavatele a tak se musí hledat důvody proč je to nevýhodné:-)))) to je jasné jako facka.

Jméno:
Předmět:
Konec korupce ve státní správě
Datum:
28.07.2002 01:10:56

To je klasický příklad proč el. obchodování není rozvinuto. Malé a střední firmy považují řadu možností které poskytuje Internet za zbytečné. Argumenty typu např. snížení transakčních nákladů, absolutní přehled, zastupitelnost to všechno a řada dalších výhod se nehodí do krámu, protože by řada lidí přišla o práci, nebo minimálně by se velice rychle ukázalo kdo je neschopný. Veřejná správa by měla jít příkladem, ale toho se asi nedočkáme, protože většina státních zakázek má předem určeného dodavatele a tak se musí hledat důvody proč je to nevýhodné:-)))) to je jasné jako facka.

Jméno:
Předmět:
Chyba
Datum:
04.08.2002 22:19:34

Článek ma něco do sebe,ale máte tam pravděpodobně chybu.
Na B2B nelze považovat za komplikaci např. okamžité porovnání s nabídkou konkurence nebo urychlené uzavření obchodu...atd. K čemu by pak, kdyby tyto záležitosti byly komplikací?

Tabulka: Co firma považuje za největší komplikaci účasti v elektronickém tržišti

Okamžité porovnání s nabídkou konkurence, pružná reakce 19,8%
Urychlené uzavření obchodu 19,4%