Pavel Hrůza, 22. října 2001, e-komerce.cz
Stále více firem také zvažuje, do jaké míry je účast na výstavě rentabilní.
To platí obzvláště pro internetové firmy, které v současné době konsolidace trhu prostředky na propagaci nehýří. Kromě stánku Globe Internet a skromných stání firem Samba Digital Media a ASP1000 jsme na mnoho firem z oboru nenarazili. Některé společnosti využily možnosti prezentace formou přednášek v rámci projektu Start-ups v pavilónu G1, tento způsob se ale nemůže měřit se stálou prezentací. Obzvláště v první dva dny bylo téměř nemožné sladit sledování prezentací start-upů s dalším programem.
Velkou show si na Invexu opět udělali mobilní operátoři, snažily se i banky s nabídkou GSM/Internet bankovnictví a tradičně stánky velkých komunikačních společností, obzvláště KPNQwest pojala svoji prezentaci velkoryse. Za zmínku stojí stánky firem Impromat s Formulí 1 v barvách stáje Prost a výrobce kopírek Develop, stylizovaný do podoby cirkusového stanu s živým (trochu otravným) klaunem (firma dvakrát vyhrála soutěž o nejhezčí stánek, letos se do soutěže nepřihlásila).
Stále markantnější je rozdíl mezi dvěma trendy: Invex jako seriózní místo k odborné prezentaci a dělání obchodních kontaktů, a Invex jako show pro masu potencionálních zákazníků a sběračů reklamních předmětů.
Podle mého názoru závisí budoucnost Invexu do značné míry na schopnosti pořadatelů skloubit tyto dva přístupy. Organizátoři se snaží vyhovět a věnovali značné úsilí organizaci odborného doprovodného programu, pravděpodobně bude ale nutné pro spokojenost obzvláště odborných návštěvníků více oddělit odbornou/obchodní část od veřejné.
Jaký tedy byl Invex roku 2001? Já osobně jsem zklamán nebyl, možná proto, že jsem více nečekal. Jak naznačuje naše anketa, názory na úroveň a funkci Invexu jsou poměrně vyrovnané, pořadatelé mají šanci v příštím roce rozumnou koncepcí naklonit více názorů návštěvníků na svoji stranu.
Pavel Hrůza