David Kozák, 10. března 2004, e-komerce.cz
Hodnocení NetEval Index (NEI) byly podrobeny weby celkem šestnácti telekomunikačních společností a tří mobilní operátorů.
Hlavní zjištění k sektoru telekomunikací:
- průměrný NetEval Index pro sektor českých telekomunikačních společností má hodnotu 60 ze 100 možných (české banky, jejichž weby byly hodnocení podrobeny v lednu, mají průměrný NEI 69)
- nejvyšší NetEval Index získaly společnosti Contactel a GTS (73), o bod méně v absolutním pořadí má Český Telecom (72)
- naopak, nejnižší NetEval Index patří společnostem Dial Telecom (53), Inway (51) a Euroweb (42)
Hlavní zjištění k sektoru mobilních operátorů:
- průměrný NEI pro mobilní operátory má hodnotu 71
- nejvyšší NetEval Index získal T-Mobile (78), který získal zároveň nejvyšší ohodnocení v rámci celého telekomunikačního sektoru
Jednotlivé dílčí výsledky NetEval Indexu pro sektor telekomunikací:
- obsahově jsou na tom nejlépe prezentace GTS a Českého Telecomu, nejhůře pak Eurowebu
- Contactel, GTS, České radiokomunikace a Czech On Line mají nejvyšší index uživatelské přívětivosti
- body za nejlepší grafické zpracování získal Český Telecom a Tiscali
- emailovou komunikaci s veřejností nejlépe zvládl Contactel
- nejvyšší index za umístění odkazů na českých vyhledávačích získal Český Telecom
Jednotlivé dílčí výsledky NetEval Indexu pro mobilní operátory:
- obsahově dopadly nejlépe interaktivní prezentace T-Mobile a Eurotelu
- nejvyšší index uživatelské přívětivosti získal T-Mobile
- grafické zpracování má pak nejlepší Eurotel
- emailovou komunikaci s veřejností nejlépe zvládl T-Mobile
- nejvyšší index za umístění odkazů na českých vyhledávačích získal Eurotel
Martin Hošek z
United Interactive k výsledkům hodnocení řekl: "Byť by měly mít telekomunikační subjekty co nejblíže k nejdokonalejšímu využívání Internetu coby informačního nástroje v interakci se svými uživateli, vlastní výsledky o tom moc nepřesvědčují."
Relativně dobře dopadli v hodnocení mobilní operátoři, i když ani jejich weby nejsou dokonalé. Naopak alarmující je fakt, že pouze tři telekomunikační společnosti ze šestnácti překonaly v hodnocení hranici 70 indexových bodů.
Za překvapivé Hošek považuje, že se velké firmy stále nenaučily využívat možností optimalizace pro vyhledávače, což je velice významný prvek moderního on-line marketingu.
Telekomunikační společnosti
Pořadí | Společnost | NEI Score |
1. | Contactel | 73 |
2. | GTS | 73 |
3. | Český Telecom | 72 |
4. | České radiokomunikace | 64 |
5. | SkyNet | 63 |
6. | Czech On Line | 62 |
7. | Nextra | 61 |
8. | eTel | 60 |
9. | Aliatel | 59 |
10. | Tele2 | 58 |
11. | Pragonet | 58 |
12. | Tiscali | 58 |
13. | Broadnet | 55 |
14. | Dial Telecom | 53 |
15. | Inway | 51 |
16. | Euroweb | 42 |
| NetEval Index průměr | 60 |
|
Mobilní operátoři
Pořadí | Společnost | NEI Score |
1. | T-Mobile | 78 |
2. | Eurotel | 69 |
3. | Český Mobil | 66 |
| NetEval Index průměr | 71 |
|
David Kozák