David Kozák, 14. července 2004, e-komerce.cz
Mnozí provozovatelé se ke svým webovým stránkám stále ještě chovají jako k nepříliš významnému marketingovému nástroji. Stále ještě je poměrně často možné se setkat s weby, na nichž došlo k aktualizaci naposledy v okamžiku, kdy se připravovaly a od té doby se na jejich obsahu nic nezměnilo. A to je poměrně velká chyba. Na aktualizaci totiž nejsou zvědaví pouze uživatelé, ale také například vyhledávače - a ty stále výrazněji ovlivňují návštěvnost internetových prezentací.
Internetová prezentace může být velmi účinnou součástí marketingového mixu. Vyžaduje to ovšem aktivní přístup ze strany provozovatele. Pokud se totiž provozovatel o svou prezentaci nestará a neaktualizuje ji, této bezpochyby výhodné možnosti se dobrovolně vzdává. Potenciál kvalitně zpracované a informačně bohaté prezentace je přitom obrovský. Už proto, že roste nejen počet uživatelů Internetu, ale zvyšuje se i poptávka po informacích.
Když už se někdo rozhodne investovat čas a peníze do internetové prezentace, měl by se snažit plně využít její potenciál. V opačném případě prezentace poměrně rychle ztrácí na přitažlivosti a šance, že se investice alespoň vrátí, jsou poměrně malé. Přitom stačí tak málo...
Aby internetová prezentace plnila svou funkci, musí se s ní zacházet stejně jako s jakýmkoli jiným prostředkem marketingové komunikace. Mimo jiné to znamená, že by měla například reflektovat novinky ve firmě a v oboru podnikání firmy, komunikovat důležité události či propagovat znalosti. Toho však není možné dosáhnout bez průběžné aktualizace.
David Kozák