Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

První výsledky výzkumu Online Shopping 2001

Na pondělní prezentaci spol. GfK byly představeny výsledky nového ročníku výzkumu ON-LINE SHOPPING, který byl uskutečněn ve spolupráci GfK a APEK. Přinášíme první část výsledků, z nichž mj. vyplívá, že zkušenost s nákupem přes internet má již 34 % uživatelů.

V květnu a v červnu proběhl druhý ročník rozsáhlého průzkumu B2C e-komerce v ČR pod názvem ON-LINE SHOPPING 2001. Šetření mezi zákazníky a provozovateli internetových obchodů provedl GfK Praha s podporou Asociace pro elektronickou komerci (APEK).


Zkušenost s nákupem přes internet má již 34 % uživatelů, nejžádanějším zbožím na síti byly opět knihy a tisk.

V průběhu výzkumu bylo osloveno více než 919 provozovatelů elektronických obchodů zaměřených na koncového spotřebitele a reprezentativní soubor 820 uživatelů internetu. Metodika výzkumu a zjišťované informace umožňují mezinárodní srovnání v rámci projektu gfk-webgauge.

Následující informace vycházejí z výsledků výzkumu internetové populace, výsledky výzkumu mezi provozovateli elektronických obchodů přineseme za týden.

Pro uživatele znamená internet především prostředek komunikace (79 %), dále zde vyhledávají služby a informace z oblasti dopravy a cestování (64 %), sledují zpravodajství (61 %) a informace a služby v oblasti kariéry a vzdělávání (49 %). Zkušenosti s nákupem přes internet má již 34 % uživatelů. Nejžádanějším zbožím na síti byly, stejně jako v loňském roce, knihy a tisk (39 %) a audio a video nahrávky (27 %), následované výpočetní technikou (17 %). Tyto komodity dominují i v nákupních plánech stávajících a potenciálních zákazníků. Prudce vzrostla i poptávka po tele-komunikační technice (ze 2 % na 12 %). Zatímco muži po internetu nakupují především software, výpočetní techniku, elektroniku, audio a video nahrávky, ženy preferují nákupy knih, kosmetiky, šperků, oblečení a módních doplňků. Nejvyužívanější službou na internetu byly rezervace a prodej lístků (18 %), ubytování (14 %) a turistických zájezdů (12 %). Za své nákupy platí zákazníci tradičně nejčastěji dobírkou (57 %) a platebním příkazem (17 %). Největší roli při výběru elektronického obchodu hraje spolehlivost dodávky (78 %), bezpečnost platby (77 %) a možnost jednoduché reklamace (69 %). Jako největší překážka nákupu je již stabilně vnímán neosobní kontakt, nedostatek informací o nákupech na internetu a nemožnost si zboží osobně prohlédnout.


Nákupy uskutečněné na internetu v r. 2001 (100 % = osoby, které nakoupily zboží nebo služby)






Nejvyhledávanější služby a informace na internetu



Autor: Redakce
Datum: 29. června 2001





 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz