E-komerce.cz: Český magazín o internetové komerci

Vše pro váš digitální fotoaparát!


Mytrix - nástroj pro sledování chování návštěvníků webu

Tisková zpráva, 28. června 2001, e-komerce.cz

V těchto dnech odstartovala unikátní služba pro sběr a analýzu údajů monitorujících uživatelské chování návštěvníků internetu, česká verze systému Mytrix - monitoring internetu. Systém vyhodnocuje více než 600 různých statistik sledujících trendy u 52 parametrů internetové návštěvnosti, přičemž jeho možnosti shromažďovat a analyzovat údaje výrazně převyšují možnosti obvyklých log-souborů internetových serverů.

Provozovatelé webserverů, kteří mají zájem o sledování statistik systémem Mytrix, se do něj zapojí tím, že si vloží na své stránky krátký HTML-kód. Jakmile pak na tyto stránky vstoupí návštěvník, vloží se do jeho internetového prohlížeče krátký textový soubor (tzv. cookie), který umožňuje přístup k jedinečným informacím o návštěvnících webserverů a jejich chování. Ovšem i pokud si uživatel ve svém prohlížeči vypne funkci cookies, stále ho systém Mytrix dokáže rozpoznat - identifikace unikátního návštěvníka je totiž založena na sledování celkem 24 parametrů, cookies jsou pouze jeden z nich.

Mytrix umí u každého účastnického webserveru sledovat mj. následující údaje.: Jak často se vracejí jednotliví unikátní návštěvníci na určitý webserver, jaký je poměr mezi starými a nově příchozími návštěvníky, kolik času tráví návštěvníci na webserveru, kolik si prohlédnou stránek během jedné návštěvy, kudy vede jejich trasa prohlížení (z které stránky na kterou jinou), jakými klíčovými slovy nejčastěji nacházejí uživatelé daný webserver, na jakých vyhledávacích serverech a jaké konkrétní stránky atd. atd.

Využívat služeb systému Mytrix lze jak zdarma ve verzi Free, tak v placené verzi Pro. Podmínkou pro využívání verze Free je umístění ikonky Mytrix na každou stránku, kterou chce majitel webserveru sledovat, zatímco ve verzi Pro tuto fukci zvládá neviditelné počítadlo 1x1 pixel. Bezplatná verze je rovněž omezena co do počtu parametrů internetové návštěvnosti, které lze sledovat, a to na 34. Oproti tomu plnohodnotná placená služba Mytrix Pro umožňuje sledovat celkem 52 parametrů uživatelského chování návštěvníků na webu.

Hlavním cílem projektu Mytrix je poskytnout provozovatelům webserverů účinný nástroj, který jim umožní provádět přesné výzkumy cílové skupiny návštěvníků a jejich webserverů. Služba je tedy orientována na majitele serverů, webmastery, marketingové a reklamní specialisty a další odborníky v oblasti internetu.

Garantem projektu je největší světová společnost v oblasti podnikového poradenství PricewaterhouseCoopers (tato informace byla v říjnu odvolána. pozn. red), která s provozovatelem systému uzavřela dlouhodobé partnerství. Ve smlouvě do roku 2004 se PwC zavázala poskytovat komplexní škálu služeb zahrnující audit podle českých a mezinárodních účetních standardů, kontrolu vnitřních procesů, asistenci při vstupu na další národní trhy atp.

Během prvního týdne provozu se do systému zaregistrovaly mj. servery Mobil.cz, NHL.cz, Radia.cz, Fazole, Živě a řada dalších.


Tisková zpráva
redakce@e-komerce.cz



Copyright © e-komerce.cz