E-komerce.cz: Český magazín o internetové komerci

Vše pro váš digitální fotoaparát!


Obrat českých intenetových obchodů vzrostl o více než 100%

Redakce, 10. července 2001, e-komerce.cz

Celkový objem obratu z internetového prodeje v roce 2000 u dotazovaných obchodníků činil 636 mil. Kč. Uvádí to výzkum společnosti GfK a APEKu s názvem On-line Shopping 2001.

Připomínáme, že v průběhu výzkumu bylo osloveno více než 919 provozovatelů elektronických obchodů zaměřených na koncového spotřebitele (B2C) a reprezentativní soubor 820 uživatelů internetu.

Celkový objem obratu z internetového prodeje v roce 2000 u dotazovaných obchodníků (asi 45 % trhu) činil 636 mil. Kč. Oproti roku 1999 jde o více než 100% nárůst obratu. Český elektronický obchod se začíná konsolidovat - zatímco v roce 2000 vzniklo 44 % dotazovaných obchodů, v 1. čtvrtletí roku 2001 to bylo zatím jen 6 %. Internetoví obchodníci zůstávají zaměřeni především na domácí klientelu - pouze 15 % z dotázaných nabízí své výrobky i v jiném než českém jazyce, 23 % plánuje rozšíření do dalších jazyků. V sortimentu nabídky českých elektronických obchodů dominuje výpočetní technika (25 %), software (19 %), telekomunikační technika (16 %) a elektronika (11 %). Nejčastěji nabízené služby jsou většinou spjaty s cestovním ruchem - rezervace a prodej letenek (11 %), ubytování (10 %), zájezdy (9 %) a pojištění (9 %). Za zboží mohou zákazníci zaplatit nejčastěji dobírkou (v 87 %), platebním příkazem (67 %) a fakturou (56 %). Jako největší překážku rozvoje e-komerce v Čechách vidí obchodníci výši telefonních poplatků a všeobecnou nedůvěru k nakupování přes internet.

Součástí výzkumu bylo i hodnocení www stránek elektronických obchodů uživateli internetu. Největší význam přikládali uživatelé přehlednosti stránky a snadné orientaci na ní, dále pak množství informací o nabízeném zboží nebo službách.

Nejčastěji nabízené způsoby platby v elektronických obchodech.


Redakce
redakce@e-komerce.cz



Copyright © e-komerce.cz