Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Podíl internetové reklamy trvale roste

Internetová reklama získává stále větší podíl na reklamním trhu. Alespoň ve Spojených státech Amerických, které přes růst dalších trhů zatím ve využití Internetu stále dominují.

Podíl internetové reklamy vzroste ve Spojených státech i v letošním roce. Vyplývá to z výsledků studie, kterou v lednu zveřejnila společnost Outsell, výzkumná firma specializující se na trh informačních technologií. Zpráva společnosti Outsell přitom vychází z odpovědí zástupců 625 inzerentů, kteří patří mezi lídry amerického reklamního trhu. Internetovou reklamu podle studie v letošním roce využije 18,2 % respondentů oproti 16,2 % v roce 2005.


Rozdělení inzertních výdajů (% respondentů)

Typ média20052006
Televize, rozhlas a další elektronická média
31,9 %
30,6 %
Tištěná média
29,2 %
28,5 %
Akce (Events)
22,7 %
22,8 %
Internet
16,2 %
18,2 %
Zdroj: Outsell, Inc.


Klasická média zažijí další pokles zájmu

Z výsledků studie společnosti Outsell kromě růstu zájmu o internetovou reklamu také vyplývá, že popularita "klasických" reklamních médií - tedy televize, rádia a tištěných médií - mezi inzerenty postupně klesá.

Outsell rovněž v souvislosti s článkem, který vyšel v Boston Globe, upozornila, že internetovou reklamu v současné době využívá zhruba 80 procent všech inzerentů. Do roku 2008 by přitom tento podíl měl vzrůst až na 90 procent.

Význam Internetu na reklamním trhu tedy neustále roste (a to nejen v USA, ale i v Česku). Z hlediska celkových reklamních výdajů je sice Internet stále ještě poměrně málo významný, ovšem i to by se mohlo časem změnit.
Autor: David Kozák
Datum: 22. února 2006



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz