E-komerce.cz: Český magazín o internetové komerci

Reklama
Užitečné informace pro kutily.


Český Internet – internet na ulici

Jan Pleyer, 24. října 2000, e-komerce.cz

Veřejné internetové terminály (Public Internet Terminal – PIT) jsou hlavním produktem společnosti Český Internet s.r.o. Myšlenka zpřístupnění služeb internetu široké veřejnosti je geniální. Možná může znít trochu absurdně, ale přichází správná doba pro její řešení. Záleží jen na veřejnosti a subjektech, jak se k tomuto projektu postaví!

V poslední době zaznívají v našich médiích zprávy o připravovaném zavádění veřejných internetových terminálů do našich měst a obcí. Tato myšlenka není zcela ojedinělá či nová. Již téměř tři roky se nad tímto projektem uvažovalo a zjišťovalo se zázemí a ekonomická rentabilita. Rovněž je také možné se inspirovat v zahraničí. Výborným příkladem využití veřejných terminálů je Velká Británie. Zde podobný projekt funguje na takové úrovni, že lidé se z terminálů naučili oslovovat veřejnou správu i obchodní domy. V Německu se obdobný projekt zavádí s úspěchem.

Nestačí, ale přijít s dobrou myšlenkou a snažit se ji prosadit za každou cenu. Společnost Český Internet s.r.o. čekala na správnou dobu a rozhodla se v současné době vyjít s tímto projektem. Stav internetu a nabízených služeb je již na dostatečné úrovni. Také přicházející zájem veřejné správy o nové formy komunikace je rostoucí.

Projekt se také plně shoduje s iniciativami EU eEurope. Což je dalším významným krokem k naplnění záměru vybudování informační společnost.

O přínosu, který tento terminál může přinést obyvatelům měst a obcí, nelze pochybovat. Obyvatelé dostanou možnost získat kompletní informace jak o globálním tak i o lokálním dění. Budou moci oslovovat jednotlivé subjekty přímo z terminálu. Nemluvě o možnostech nákupů, bankovních služeb apod.

Široká působnost se naskýtá i dalším subjektům. Tento projekt není uzavřen. Naopak potřebuje partnerské subjekty. Každý jak globální tak hlavně i regionální podnik, či informační servis má novou možnost, jak rozšířit svoji návštěvnost a propagaci.

Přičemž realizace je velmi jednoduchá a flexibilní. Server který bude chtít být začleněn do terminálu si stanoví okruh, ve kterém bude viditelný (vybrané lokality) a podle tohoto bude platit doposud nestanovenou sumu. Poté se buď v lokální či globální části zobrazí odkaz na její prezentaci a jakákoliv další náplň či reklamní vytížení je již jen na dané společnosti.

Do budoucna nebude klíčová vlastní náplň realizována Českým Internetem, ale naopak tato společnost zajistí zázemí a síť, na které se budou moci realizovat jiné projekty.

Myslím si, že se otvírá nový komunikační kanál, který nabízí subjektům široké možnosti. Hlavní riziko zůstává, pokud veřejnost a firmy neprojeví o tyto služby dostatečný zájem.

Veškeré údaje i demonstraci vlastního terminálu naleznete na www.cesky-internet.cz. Pokud vidíte jakýkoliv přínos pro Vás či Vaši společnost neváhejte projekt podpořit, nebo se do něj aktivně zapojit. Napomůžete tím k rychlejšímu rozšíření a zavedení internetových terminálů v ČR.


Jan Pleyer
jan.pleyer@e-komerce.cz



Copyright © e-komerce.cz