Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

Komentáře ke článku "DOT-COM versus NOT-COM"


Jméno:
Předmět:
Absence fyzického kontaktu není vždy nevýhodou
Datum:
31.05.2001 15:35:40

Souhlasím s tím, že možnost fyzického kontaktu je velmi významná v procesu interakce mezi kupujícím a prodávajícím. Dle mého názoru to však není nutná dodatečná podmínka pro úspěšné provozování businessu na Internetu. Příkladem může být Amazon, nebo jiné úspešné dot.com firmy.
Tajemstvím konkurenceschopnosti a úspechu kterékoliv firmy (tedy ne nutně pouze firmy podnikající na Internetu) je schopnost poskytnout svým zákazníkům produkt (a servis), který uspokojí některou jeho potřebu lepším způsobem než konkurence. Jinými slovy, jde o to odlišit se nějakým způsobem od konkurence. Internet poskytuje vynikající možnost této diferenciace formou tzv. "mass customization", tj. schopnost firmy poskytnout individuální přístup k zákazníkovi v masovém měřítku. Právě firma Amazon je toho zářným příkladem. Každý kdo na Amazonu nakupoval ví o čem mluvím. Množství informací o zákazníkovi a způsob aplikace těchto informací na propagaci nových výrobků dle předchozího typu nakoupeného zboži je excelentní. Tímto způsobem se Amazonu daří vytvořit "dobrý pocit zákazníka", který uvádíte ve Vašem článku. Tento "dobrý pocit" byl však vytvořen bez nejakého fyzického kontaktu.
Souhlasím také, že možnost "kamenného" obchodu, který vhodně doplňuje nabídku na Internetu je výhodou. Domnívám se však, že ne kvůli fyzickému kontaktu mezi zákazníkem a prodavajícím, ale spíš za účelem vyřízení případných reklamací, nebo prostě kvůli rychlejšímu vyzvednutí zboží.