Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Kontextová reklama v Česku

Reklama zobrazená u článku, s jehož obsahem souvisí. Ideální situace, která sice byla reálná i dosud, ovšem nebylo to zadarmo. Nyní je ale situace jiná. Při dobré volbě je možné cílenou reklamu opravdu pořídit v podstatě zadarmo.

Od začátku února je na zpravodajských portálech iDNES.cz a SME online k dispozici nový reklamní systém vyvinutý společnostmi eTarget a Jyxo. Systém umožňuje přidávat k webovým stránkám obsahově související inzertní sdělení. Inzerenti tak mají možnost své textové reklamy umisťovat cíleně - k textům, které s obsahem inzerátu nějak souvisejí - a zvýšit tak jejich efektivitu.


Pay Per Click

Reklamy, které se vkládají do stránek na portálech iDNES.cz a SME online, pocházejí z reklamního systému eTarget. Tento systém u nás (a na Slovensku) není neznámý. Už delší dobu totiž funguje jako provozovatel Pay Per Click (PPC) reklamního systému, tedy systému v němž inzerent platí za kliknutí na svůj odkaz.

eTarget v současné době spolupracuje s většinou slovenských vyhledávačů a také s méně významnými českými vyhledávači, do jejichž výsledků vyhledávání se vkládají textové reklamy inzerentů spolupracujících s eTarget. Inzeráty se samozřejmě - podobně jako u již zmíněných zpravodajských portálů - vkládají podle klíčových slov.

Inzerent, jak již bylo řečeno, v tomto reklamním systému platí teprve v okamžiku, kdy uživatel klikne na jeho reklamu, což se vzhledem k poměrně přesnému zacílení obvykle vyplatí. I proto je Pay Per Click reklama mezi inzerenty poměrně oblíbená.


Reklama ve zpravodajství

Systém kontextové reklamy provozovaný nově na iDNES.cz by mohl mít velkou budoucnost. Stejně jako ve vyhledávačích je možné reklamní sdělení přiřadit k článku, který s inzerátem obsahově souvisí. Navíc inzerent zaplatí teprve v okamžiku, kdy návštěvník na jeho inzerát klikne. Pokud tedy bude text inzerátu a související klíčová slova zvolet dobře, je obrovská pravděpodobnost, že se investice vyplatí.

Kontextová reklama na zpravodajském serveru je zajímavá také tím, že k reakci může uživatele přivést samotný text článku. Například v okamžiku, kdy se rozhodne, že popisovaný produkt by bylo zajímavé si pořídit, jistě ocení, když pod článkem najde odkaz na prodejce, který mu jej dodá.


Co dodat

eTarget ve spolupráci s Jyxo nabízí českým uživatelům zajímavou novinku, která se může stát významnou součástí internetového reklamního trhu. Otázkou je, zda bude o tento typ reklamy mezi inzerenty zájem.
Autor: David Kozák
Datum: 12. února 2004



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz