Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

S jídlem roste chuť, s investicí zisky

Mediální magnát a finančník Rupert Murdoch se nechal inspirovat úspěchem japonského hi-tech investora Softbank Corp a prostřednictvím své firmy News Corp s ním vytvořil společný podnik EVentures zaměřený na podporu elektronického obchodu. Inspirací pro nově vzniklou joint venture je nepochybně úspěch Softbank, která před časem nákupem 28% akcií investovala do americké internetové společnosti Yahoo!.

Ta se jí v posledním čtvrtletí odvděčila růstem zisku akcií z 0,01 USD na 0,11 USD a čistým ziskem 26,84 miliónu dolarů ve srovnání s předchozím rokem. Tržby za toto období vzrostly o více jak 70 miliónů dolarů. Jak uvedl výkonný ředitel Tim Koogle přistoupilo na webové stránky Yahoo! ve druhém čtvrtletí tohoto roku 310 miliónů zákazníků, což je ve srovnání s 235 milióny v 1. čtvrtletí výrazný nárůst. Přitom jen v červnu vzrostl přístup na stránky o 80 miliónů návštěvníků.
Pozici a pověst evropských investorů zachraňují Francouzi a jejich firma Vivendi, která se Softbankem vytváří společný podnik pod názvem @Viso. Ten bude mít stejnou podnikatelskou náplň, lišit se budou hlavně oblastí působení.
Oba společné, ale na Softbanku nezávislé podniky si daly za úkol dosáhnout vedoucího postavení na trhu s elektronickým obchodem podporou expandujích internetových firem.
Na první pohled nic nového pod sluncem, v málokterém jiném podnikatelském prostředí dochází k tak prudkým změnám, fůzím, dělení a diferenciacím jako v prostředí firem, které svůj podnikatelský úspěch odvozují od Internetu. Ovšem je zde několik zajímavých momentů, které stojí za pozornost.

  • Investice do Yahoo! se začíná Japoncům očividně vyplácet více, než se dá vyjádřit v suchých účetních, nebo burzovních zprávách. Z upopelené kvočny s nejistou budoucností, se najednou stala slepice s pověstí zlatonosného plemene. Zájem takového finančního čaroděje jako je Rupert Murdoch je nepochybně nejlepším vysvědčením a zároveň příslibem příštích zisků. Koktejl, který se tu začíná míchat z peněz, médií, hi-tech technologie a internetu bude mít obrovskou sílu. Jak jste to nazýval pane Tofflere - změna moci ?
  • Rupert Murdoch je spolu s Masayoshi Sonem řazen mezi sto nejvlivnějších lidí digitálního věku. Spolu s ními sdílí tuto vybranou společnost i Andy Grove, Bill Gates a Paul Allen. A všichni se zde, byť posledně jmenovaní jen nepřímo, scházejí u jednoho stolu – prostřeného.
  • Přes halasný pokřik Evropanů, že ztráta na Američany se v nasazení internetu zmenšuje každým dnem, jako by se v porovnání záměru firem @Viso a EVentures potvrzoval současný status quo. Zatímco Eventures si brousí zuby na celý svět, francouzskému @Visu stačí Evropa.
  • Dnes je i u nás jasné, že brand name českého internetu má jméno Seznam, budoucnost internetových vyhledávačů však dlouho tonula v mlhách a názory na jejich osud se značně lišil. Teprve budoucnost ukáže, jak moc investoři ze Země vycházejícího slunce nalitím peněz do Yahoo! vypekli ostatním rybník. Nevím, jestli Japonci na to mají nějakou lidovou moudrost, ale česky se to řekne „A nakonec Japonec“.
    Autor: Leoš Prušvic
    Datum: 12. července 1999



     Profil autora  

    Leoš Prušvic

    Výkonný ředitel APEK
    Publicista


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz