IAB Europe a Google spustily bezplatný nástroj pro průzkum trhu
Řešení pod názvem Consumer Commerce Barometer zájemcům - především z řad mediálních agentur a samozřejmě také inzerentů - údajně poskytne přesné informace o chování spotřebitelů v některé ze 27 zemí celého světa, a 36 produktových kategoriích.
Bezplatný veřejně přístupný nástroj Consumer Commerce Barometer (CCB) představily federace evropských interaktivních reklamních agentur IAB Europe a společnost Google na počátku června na kongresu IAB Interact v Barceloně. V současné době nástroj pokrývá 27 zemí z celého světa, konkrétně: Austrálii, Belgii, Českou republiku, Dánsko, Egypt, Finsko, Francii, Irsko, Itálii, Izrael, Jihoafrickou republiku, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Nový Zéland, Norsko, Polsko, Portugalsko, Rakousko, Rusko, Řecko, Španělsko, Spojené arabské emiráty, Švédsko, Švýcarsko, Turecko a Velkou Británii.
CCB pro průzkum trhu pracuje s daty TNS a agenturám a inzerentům nabízí informace o spotřebitelských trendech celkem v 36 produktových kategoriích.
Ovládání aplikace je přitom velmi snadné. Stačí si vybrat region(y) - jeden či více států - a následně nastavit další filtry, které on-line chování zákazníků sledují. Výsledek napoví, jakým způsobem zákazníci vyhledávají informace, případně nakupují on-line. Používaná data budou každoročně aktualizována, takže uživatelé budou dlouhodobě sledovat změny v chování spotřebitelů v čase.
Zdroj: www.consumerbarometer.eu
O tom, že podobný nástroj (v bezplatné formě) na trhu chyběl, svědčí mj. níže uvedená vyjádření. Každopádně jej jistě ocení mnozí zástupci inzerentů, kteří hledají cesty, jak maximálně zefektivnit své reklamní investice a získat tak za stejné peníze větší přínos pro své on-line aktivity.
Vyjádření zástupců provozovatelů služby a také zástupce jedné z mediálních agentur:
Catherine Borrelová , výzkumná manažerka IAB Europe, k novince řekla: "Tuto iniciativu podporujeme, protože pomůže všem, kteří se věnují digitální inzerci. Umožní jim pochopit a porovnat rozdílné způsoby chování zákazníků, a to jak v jednotlivých zemích, tak i v jednotlivých segmentech trhu. Nástroj doplní každoroční výzkum IAB Europe v oblasti výdajů za internetovou reklamu, spotřebitelských aktivit a postojů., Rovněž vysvětlí roli internetu v procesu nakupování napříč tímto rozmanitým regionem."
Henry Eccles, ředitel produktového marketingu Google Europe, uvedl: "Pochopit chování zákazníků znamenalo v minulosti buď hádat, nebo nákladně dávat dohromady a porovnávat data nasbíraná někým jiným. Consumer Commerce Barometer dnes agenturám a inzerentům poskytuje snadnou a bezplatnou službu, v jejímž rámci mohou snadno analyzovat chování zákazníků u různých produktů a v různých zemích, a inzerenti tak mohou efektivněji cílit své zdroje."
Jiří Vítek, ředitel Mindshare ČR, řekl: "Každý výzkum, který nám umožní více porozumět chování spotřebitelů je vítán. Tento je o to cennější, že jsme v současnosti svědky revoluční změny v nákupním chování spotřebitelů způsobené rychlým rozvojem interaktivních technologií. Consumer Commerce Barometer nám tak poslouží jako jeden ze zdrojů informací pro nalezení optimálního nastavení kampaní pro naše klienty."
Autor: David Kozák
Datum: 17. června 2010
David Kozák
Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006