Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Vše pro váš digitální fotoaparát!

E-mailová komunikace bank se zákazníky se zlepšila

Společnost United Interactive zveřejnila první měření tzv. Email Response Indexu ze třetí vlny. Podobně jako v února a září 2004 byla studie zaměřena na české bankovní domy.

Elektronická pošta patří stále mezi nejpoužívanější služby na Internetu, a to nejen při komunikaci mezi dvěma či více soukromými osobami, ale i mezi zákazníky a firmami, které jim něco prodávají či jim nabízejí své služby. Mnozí uživatelé přitom - vcelku oprávněně - považují elektronickou poštu za stejně důležitou (ba mnohdy ještě důležitější), jako jiné formy komunikace (telefon, klasická pošta). Bohužel, přístup některých firem k využití e-mailů tomuto významu neodpovídá.

Velice zajímavým zdrojem informací o úrovni využití elektronické pošty v českých firmách je tzv. Email Response Index (ERI), zpracovávaný výzkumnou společností United Interactive již ve třetí vlně. První cílovou skupinou, na níž se firma v letošním roce (konkrétně na počátku února) zaměřila, byl bankovní sektor. Do průzkumu bylo zahrnuto 14 bankovních domů, poskytujících služby na českém trhu.


Výsledky jak na houpačce

Jak už bylo řečeno, mapování úrovně využití e-mailové komunikace se v letošním roce dostalo už do třetí vlny, takže je možné velmi snadno porovnávat, jak si sledovaný sektor vede. Co se týče bankovních domů, ty byly podrobeny průzkumu v únoru a poté znovu v září loňského roku. A jak si vedly? Doslova jako na houpačce: Zatímco v únoru 2004 byl průměrný index všech sledovaných bank 80,8, v září hodnota průměrného ERI poklesla na 79,3. Podle výsledků třetí vlny měření by se ale mohlo zdát, že se neúspěšní "respondenti" poučili, takže průměrný index výrazně vzrostl, konkrétně až na 86,7.

Nejvyšší Email Response Index získala již podruhé v řadě eBanka. Na druhé pozici skončila Raiffeisenbank a třetí (stejně jako v minulé vlně) Komerční banka. Na druhém konci žebříčku se pak umístila ING, Commerzbank a Citibank, z nichž ani jedna nedokázala překročit hodnotu 80 indexových bodů.

Na všech 7 e-mailových dotazů do 48 hodin od jejich odeslání opovědělo hned 6 bankovních domů – vedle eBanky a Živnostenské banky, které splnily tuto podmínku i v minulé vlně, to pak byly také Raiffeisenbank, Komerční banka, ČSOB a HVB.

Na dotaz v anglickém jazyce odpověděly opět všechny testované bankovní domy – s jedinou výjimkou, a tou byla Citibank.


Žebříček bank podle ERI

PořadíNázev společnostiERI Index SCORE
1.eBanka
96,6
2.Raiffeisenbank
95,8
3.Komerční banka
95,4
4.Živnostenská banka
93,7
5.Volksbank
91,6
6.ČSOB
89,9
7.HVB
88,2
8.Česká spořitelna
85,7
9.GE Capital
87,7
10.BAWAG International Bank
84,9
11.BAWAG Bank
84,0
12.ING
79,4
13.Commerzbank
75,2
14.Citibank
68,1
Total ERI Bank průměr
86,7

Autor: David Kozák
Datum: 16. února 2005



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz