Spotrebak.cz - sponzor E-komerce
 Sponzoři 
 Hledání 
 Newsletter 
 Reklama 
 Diskuze 
 Bez komentáře 
Reklama
Užitečné informace pro kutily.

Email Response Index telekomunikačních firem se zlepšil

Agentura United Interactive v těchto dnech zveřejnila další ze svých průzkumů Email Response Index. Letos již podruhé se agentura zaměřila na telekomunikační operátory.

Druhá vlna studie mapující úroveň reakcí 16 českých telekomunikačních společností a 3 mobilních operátorů v rámci emailové komunikace s jejich klienty proběhla v září (první kolo proběhlo v únoru).


Telekomunikační firmy

Průměrný ERI telekomunikačních společností se oproti první vlně zvýšil o více než 4 body - z 68,8 v únoru na 73,0 v září. Nejlepšího výsledku mezi telekomunikačními firmami znovu dosáhl Contactel s ERI 93,7, což je ještě o 1,7 bodu více než v první vlně. Největší "skok" mezi zkoumanými firmami udělaly České radiokomunikace, které postoupily ze 16. na 6. pozici, při nárůstu ERI o 44 bodů.

Výjimečný je výsledek průzkumu v případě Českého Telecomu, jehož pracovníci neodpověděli na jediný zaslaný mail. Zjistit důvod takového kolapsu emailové komunikace samozřejmě není možné bez bližší analýzy, v každém případě ale ze zjištění United Interactive vyplývá, že v komunikační strategii Českého Telecomu nastala nějaká chyba - a to poměrně významná.

Na všech sedm zaslaných emailů odpověděli do 48 hodin od zaslání pouze pracovníci Contactelu.

Na dotaz v anglickém jazyce odpovědělo pouhých 44 % testovaných telekomunikačních firem, což je oproti první vlně průzkumu výrazné zhoršení.

PořadíNázev společnostiERI Index SCORE
1.Contactel
93,7
2.Nextra
91,6
3.Tiscali
91,6
4.Inway
90,8
5.Czech On Line
88,2
6.České radiokomunikace
86,6
7.Aliatel
83,6
8.Tele2
82,4
9.Broadnet
75,6
10.GTS
69,3
11.Dial Telecom
67,6
12.Pragonet
63,9
13.eTel
63,0
14.Skynet
61,3
15.Euroweb
59,2
16.Český Telecom
0,0
Total ERI Telco průměr
73,0


Mobilní operátoři

Nárůst průměrného ERI v sektoru mobilních operátorů oproti první vlně výrazně vzrostl - konkrétně o téměř 20 indexových bodů z 63,8 na 83,3. Zlepšily se všechny tři firmy - Český Mobil o více než 10 bodů, T-Mobile o více než 3 a Eurotel o více než 45 bodů.

Na všech 7 emailových dotazů reagovali pouze pracovníci Českého Mobilu. Průměrná reakční doba byla 13,5 hodiny.

Na dotaz v anglickém jazyce neodpověděl - stejně jako v prvním kole výzkumu - pouze Eurotel.

PořadíMobilní operátorERI index SCORE
1.Český Mobil
88,2
2.T-Mobile
87,8
3.Eurotel
73,9
Total ERI Mobile průměr
83,3

Martin Hošek ze společnosti United Interactive dodal: "Je evidentní, že se mnohé telekomunikační subjekty z výsledků první únorové vlny šetření poučily – jmenovitě bych pak zmínil České radiokomunikace a společnost Eurotel. Na druhé straně, opět nepřesvědčil Český Telecom. Bude proto nesporně zajímavé sledovat, zda-li i další vlny Email Response Indexu budou ve stylu zlepšujících se výsledků. Prostor pro to totiž stále ještě je."
Autor: David Kozák
Datum: 7. října 2004



 Profil autora  

David Kozák

Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.


 Sdílet článek  
Facebook Facebook   Jagg Jagg.cz   Linkuj Linkuj.cz