Email Response Index telekomunikačních firem se zlepšil
Agentura United Interactive v těchto dnech zveřejnila další ze svých průzkumů Email Response Index. Letos již podruhé se agentura zaměřila na telekomunikační operátory.
Druhá vlna studie mapující úroveň reakcí 16 českých telekomunikačních společností a 3 mobilních operátorů v rámci emailové komunikace s jejich klienty proběhla v září (první kolo proběhlo v únoru).
Telekomunikační firmy
Průměrný ERI telekomunikačních společností se oproti první vlně zvýšil o více než 4 body - z 68,8 v únoru na 73,0 v září. Nejlepšího výsledku mezi telekomunikačními firmami znovu dosáhl Contactel s ERI 93,7, což je ještě o 1,7 bodu více než v první vlně. Největší "skok" mezi zkoumanými firmami udělaly České radiokomunikace, které postoupily ze 16. na 6. pozici, při nárůstu ERI o 44 bodů.
Výjimečný je výsledek průzkumu v případě Českého Telecomu, jehož pracovníci neodpověděli na jediný zaslaný mail. Zjistit důvod takového kolapsu emailové komunikace samozřejmě není možné bez bližší analýzy, v každém případě ale ze zjištění United Interactive vyplývá, že v komunikační strategii Českého Telecomu nastala nějaká chyba - a to poměrně významná.
Na všech sedm zaslaných emailů odpověděli do 48 hodin od zaslání pouze pracovníci Contactelu.
Na dotaz v anglickém jazyce odpovědělo pouhých 44 % testovaných telekomunikačních firem, což je oproti první vlně průzkumu výrazné zhoršení.
|
Mobilní operátoři
Nárůst průměrného ERI v sektoru mobilních operátorů oproti první vlně výrazně vzrostl - konkrétně o téměř 20 indexových bodů z 63,8 na 83,3. Zlepšily se všechny tři firmy - Český Mobil o více než 10 bodů, T-Mobile o více než 3 a Eurotel o více než 45 bodů.
Na všech 7 emailových dotazů reagovali pouze pracovníci Českého Mobilu. Průměrná reakční doba byla 13,5 hodiny.
Na dotaz v anglickém jazyce neodpověděl - stejně jako v prvním kole výzkumu - pouze Eurotel.
|
Martin Hošek ze společnosti United Interactive dodal: "Je evidentní, že se mnohé telekomunikační subjekty z výsledků první únorové vlny šetření poučily – jmenovitě bych pak zmínil České radiokomunikace a společnost Eurotel. Na druhé straně, opět nepřesvědčil Český Telecom. Bude proto nesporně zajímavé sledovat, zda-li i další vlny Email Response Indexu budou ve stylu zlepšujících se výsledků. Prostor pro to totiž stále ještě je."
Autor: David Kozák
Datum: 7. října 2004
David Kozák
Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006