Telekomunikační firmy a Internet - mohlo by to být i lepší
V průběhu měsíce února proběhlo druhé hodnocení kvality on-line komunikace prostřednictvím NetEval Indexu společnosti United Interactive. Po bankách se průzkum zaměřil na české telekomunikační firmy a mobilní operátory. Hodnoceno bylo pět hlavních oblastí: obsahová složka, uživatelská přívětivost, grafické zpracování, Search Engine Audit a E-mail Response Index.
Hodnocení NetEval Index (NEI) byly podrobeny weby celkem šestnácti telekomunikačních společností a tří mobilní operátorů.
Hlavní zjištění k sektoru telekomunikací:
- průměrný NetEval Index pro sektor českých telekomunikačních společností má hodnotu 60 ze 100 možných (české banky, jejichž weby byly hodnocení podrobeny v lednu, mají průměrný NEI 69)
- nejvyšší NetEval Index získaly společnosti Contactel a GTS (73), o bod méně v absolutním pořadí má Český Telecom (72)
- naopak, nejnižší NetEval Index patří společnostem Dial Telecom (53), Inway (51) a Euroweb (42)
Hlavní zjištění k sektoru mobilních operátorů:
- průměrný NEI pro mobilní operátory má hodnotu 71
- nejvyšší NetEval Index získal T-Mobile (78), který získal zároveň nejvyšší ohodnocení v rámci celého telekomunikačního sektoru
Jednotlivé dílčí výsledky NetEval Indexu pro sektor telekomunikací:
- obsahově jsou na tom nejlépe prezentace GTS a Českého Telecomu, nejhůře pak Eurowebu
- Contactel, GTS, České radiokomunikace a Czech On Line mají nejvyšší index uživatelské přívětivosti
- body za nejlepší grafické zpracování získal Český Telecom a Tiscali
- emailovou komunikaci s veřejností nejlépe zvládl Contactel
- nejvyšší index za umístění odkazů na českých vyhledávačích získal Český Telecom
Jednotlivé dílčí výsledky NetEval Indexu pro mobilní operátory:
- obsahově dopadly nejlépe interaktivní prezentace T-Mobile a Eurotelu
- nejvyšší index uživatelské přívětivosti získal T-Mobile
- grafické zpracování má pak nejlepší Eurotel
- emailovou komunikaci s veřejností nejlépe zvládl T-Mobile
- nejvyšší index za umístění odkazů na českých vyhledávačích získal Eurotel
Martin Hošek z United Interactive k výsledkům hodnocení řekl: "Byť by měly mít telekomunikační subjekty co nejblíže k nejdokonalejšímu využívání Internetu coby informačního nástroje v interakci se svými uživateli, vlastní výsledky o tom moc nepřesvědčují."
Relativně dobře dopadli v hodnocení mobilní operátoři, i když ani jejich weby nejsou dokonalé. Naopak alarmující je fakt, že pouze tři telekomunikační společnosti ze šestnácti překonaly v hodnocení hranici 70 indexových bodů.
Za překvapivé Hošek považuje, že se velké firmy stále nenaučily využívat možností optimalizace pro vyhledávače, což je velice významný prvek moderního on-line marketingu.
Telekomunikační společnosti
|
Mobilní operátoři
|
Autor: David Kozák
Datum: 10. března 2004
Profil autora
David Kozák
Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.
Související články
04.04.2006
15.07.2005
07.04.2005
16.02.2005
03.11.2004
02.11.2004
07.10.2004
03.02.2004
08.06.2004
14.04.2004
23.01.2004
21.01.2004
19.12.2003
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006