Čeští telekomunikační operátoři se v e-mailové komunikaci se zákazníky opět zhoršili
Společnost United Interactive zveřejnila další z řady průzkumů zaměřených na kvalitu e-mailové komunikace firem se zákazníky. Cílem druhé letošní série se stali telekomunikační operátoři.
Společnost United Interactive zveřejnila na konci března výsledku druhého letošního kola průzkumu Email Response Indexu (ERI) - úrovně e-mailové komunikace firem se zákazníky. Tentokrát se zaměřila na telekomunikační sektor. Bohužel, hned na začátku související tiskové zprávy firma sděluje nepříjemné zjištění - průměrný index sledovaného sektoru se opět snížil. Co to znamená? Telekomunikační firmy se celkově v úrovni komunikace se zákazníky od posledního měření nezlepšily, právě naopak - k poklesu průměrného indexu totiž dochází již podruhé.
Novinkou měření ERI je spuštění tohoto projektu na Slovensku. Alespoň stručně tak můžeme porovnat kvalitu komunikace u nás a u našich východních sousedů. A je třeba říci, že české subjekty vyšly z porovnání - při vší bídě - stále ještě poměrně dobře. Zatímco průměrné ERI českých telekomunikačních firem (do měření jich bylo zařazeno 13) dosáhl hodnoty 62,0, průměrný ERI slovenských firem (10) byl "jen" 54,4. Ještě hůře dopadli slovenští mobilní operátoři (2), kteří s průměrným ERI 53,3 hluboko zaostali za českými operátory (3) s průměrným ERI 82,6.
Ani lepší průměr oproti slovenské "konkurenci" by ale české telekomunikační firmy neměl uklidnit. Vezmeme-li v úvahu, že maximální hodnota ERI je 100, pak průměr 62 opravdu není nijak vysoký.
Výsledky měření - telekomunikační firmy
|
Výsledky měření - mobilní operátoři
|
Autor: David Kozák
Datum: 4. dubna 2006
David Kozák
Redaktor serveru e-komerce.cz
Novinář a publicista.
29. června 2006
Firma Blue Pixel představuje Handywalk, mapy pro běžný mobil
22. června 2006
Aktuálně.cz předskočilo zprávy na iDnes.cz
20. června 2006